آموزش فروش با چند نکته کلیدی در سال جدید

ابتدا به سوالات پاسخ دهید!

پس از مدتی در فروش حضوری متوجه خواهید شد که بسیاری از خریداران محصولات شما سوالات مشابهی را از شما می پرسند، مثلا می خواهند بدانند جنس این محصول چیست؟ کاربرد آن چیست؟ مزیت نسبت به یک محصول خاص چیست؟ و آموزش فروش سوالات مشابه! در این صورت بهتر است قبل از اینکه مشتری بعدی این سوالات را بپرسد بین کلمات شما به آنها پاسخ دهید، این یکی از بهترین تکنیک های فروش است.

5. ایجاد اعتماد!

سعی کنید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. این اعتماد دو حالت دارد. حالت اول این است که مشتریان باید بفهمند که شما قصد تقلب ندارید! مجوز خرید فروشگاه شما یا مجوزهایی که دارید می تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل کند اما شرط دوم اعتماد به شماست که مشتری به شما رای دهد باید به او اطمینان دهید که می دانید چه می خواهد و معرفی خواهید کرد. بهترین گزینه شما این مسئولیت را دارید که اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد بتوانید به سرعت آن را حل کنید

6. فقط تو حرف نمیزنی! بگذارش به عهده من!

قبلاً گفته‌ایم که باید سعی کنید به سؤالاتی که در ذهن مصرف‌کنندگان وجود دارد پاسخ دهید، اما این بدان معنا نیست که اجازه ندهید خریداران صحبت کنند! حتی می توانید به مشتری اجازه دهید کل فرآیند فروش را اداره کند، به این ترتیب او احساس بهتری خواهد داشت و به تدریج متوجه خواهید شد که هر چه کمتر صحبت کنید، بهتر است!

7. قیمت نهایی را اعلام کنید و معامله کنید!

این مرحله یک مرحله بسیار مهم است و بسیاری از فروشندگان در این قسمت مشکل دارند، هر چقدر هم که به عنوان فروشنده خوب عمل کنید، تا زمانی که معامله را کامل نکنید و پول را دریافت نکنید، هیچ سودی عایدتان نمی شود! سعی کنید با استراتژی که دارید قیمت را اعلام کنید. فروشندگان معمولاً کمی بیشتر از قیمت اصلی تبلیغ می کنند تا به مشتری اجازه درخواست تخفیف بدهد. این کاملا به شما بستگی دارد، اما به یاد داشته باشید که در نهایت این مرحله باید به درستی انجام شود. اگر فکر می کنید این معامله به درستی بسته نمی شود، به فروش بعدی بروید!

8. بدانید که آیا قصد فروش دارید یا خیر!

باید به رفتار مشتری دقت کنید تا در عرض چند دقیقه بتوانید مشخص کنید که این مشتری قصد خرید دارد یا خیر! البته نمی توان مشتری را قضاوت و پیش بینی کرد و باید با مشتری به خوبی رفتار کرد و اطلاعات لازم را در اختیار او قرار داد اما اگر زمان بیشتری برای افرادی که تمایل کمتری به خرید دارند، به این موضوع توجه کنید. وقت دارید به دیگران بفروشید!

این 7 تکنیک برخی از مهم ترین تکنیک های فروش حضوری بودند، اما کسب و کار شما ممکن است متفاوت باشد، به عنوان مثال، ممکن است وب سایتی داشته باشید که محصولات می فروشد، یا ممکن است محصولات یا خدمات خود را در اینستاگرام بفروشید، پس بیایید به ادامه مطلب برویم. تکنیک ما به سایت و فروش اینستاگرام می رویم و با هم آن را بررسی می کنیم

چگونه در سایت فروش بهتری داشته باشیم؟

ب تکنیک های بیشتر فروش: فروش در سایت!
اگر محصولات خود را در سایت خود می فروشید، حتما به تکنیک های زیر توجه کنید، این راه ها می تواند فروش شما را چند برابر کند.

9. بازاریابی محتوا کلید فروش بیشتر است!

همه می دانند که امروزه محتوا بهترین راه برای جذب کاربران و ایجاد اعتماد در آنها است. اگر وب سایتی دارید که می خواهید محصولاتی را در آن بفروشید، یک استراتژی محتوا در نظر بگیرید. از یک مدیر محتوا بخواهید یک استراتژی محتوا برای شما ایجاد کند. خوب بنویسید و سعی کنید مطابق با آن عمل کنید

10. کد تخفیف معجزه می کند!

همه ما با وارد کردن کد تخفیف و کلیک کردن روی اعمال کد تخفیف احساس خوبی داریم، پس چرا این حس را به خریداران منتقل نکنیم؟ همه ما دوست داریم یک محصول را با تخفیف بخریم، بنابراین مشتریان ما نیز همین احساس را دارند. کدها را امتحان کنید تخفیف های مختلف را در بازه های زمانی مختلف طراحی کنید و به مشتریان فعلی تحویل دهید. به دیگران نیز اطلاع دهید.

11. فروش محصولات اضافی می تواند سود زیادی برای شما به همراه داشته باشد!

پیش از این در مقاله، چه چیزی پرفروش است؟ اشاره کردیم که افزایش قیمت به این معناست که شما به جای کالای فعلی، محصول پیشرفته و کامل تری را می فروشید، مثلاً اگر مشتری شما می خواهد یک لپ تاپ پایه بخرد، لپ تاپی با کارت گرافیک بهتر و رم بیشتر ارائه دهید! این بسیار ساده و هوشمند است!

دوره فروش تلفنی (دوره فروش غیر حضوری)

12. یک ضرب الاجل تعیین کنید!

سعی کنید هر کاری را که می خواهید انجام دهید در یک بازه زمانی مشخص انجام دهید، مثلاً اگر می خواهید کد تخفیف تعریف کنید، آن را در یک بازه زمانی چند روزه فعال کنید، یا اگر قرار است به محصولات تخفیف بدهید، این کار را انجام دهید. در این صورت مشتری دیگر خرید خود را به تعویق نمی اندازد و بلافاصله خرید می کند تا تخفیف ها را از دست ندهد.

13. فرآیند خرید را ساده کنید و آن را ساده نگه دارید!

نیازی نیست مشتری برای خرید از شما هزاران فرم را طی کند و در نهایت به درگاه پرداخت برسد! سعی کنید با تیم طراحی سایت خود مشورت کنید تا در نظر بگیرید و این می تواند یک مزیت بزرگ باشد!

حتما سایت هایی را دیده اید که از ویدئوهای محصولات برای نمایش بهتر آنها استفاده می کنند. بررسی ها نشان می دهد که 46 درصد از مردم با دیدن ویدئویی در مورد یک محصول اقدام به خرید می کنند و این تعداد بسیار زیاد است، بنابراین اگر محصولات شما این امکان را دارند که از آن ها فیلم گرفته و به مخاطبان شما معرفی کنند.

15. مشتریان به نظرات توجه می کنند!

این نکته طلایی را فراموش نکنید، اکنون یک سایت می تواند فروش بیشتری را تجربه کند در صورتی که به مشتریان اجازه دهد آزادانه در مورد محصولات نظر دهند، حتی می توانید مشتریان خود را تشویق کنید که نظر بدهند و یک هدیه یا کد تخفیف برای نظر دادن دریافت کنید. از سایت های فعال در زمینه فروش مثل دیجی کالا به کاربران خود برای ارسال نظر امتیاز می دهند که مطمئن باشید این نظرات برای این سایت ها بسیار سودآور است.

پس از بررسی تکنیک‌های فروش بیشتر در سایت‌ها، به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر اینستاگرام می‌رویم و با هم تکنیک‌های فروش در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.