طراحی وب سایت

انواع روش های سایت سازی
سه راه برای طراحی سایت شما وجود دارد.

1. اولین و بهترین راه برای راه اندازی و ایجاد یک وب سایت استفاده از سیستم های طراحی وب سایت مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و غیره است. شما می توانید سایت خود را با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به صورت رایگان و با کمترین هزینه ممکن طراحی کنید. این روش بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت است. در این مقاله به طور کامل به شما آموزش داده ایم که چگونه با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یک وب سایت برای خود بسازید.

2. استفاده از شرکت های طراحی سایت در این روش شما به شرکت های طراحی سایت مراجعه می کنید و از آنها می خواهید که برای شما وب سایت طراحی کنند. بنابراین ممکن است برای ساخت وب سایت خود به چندین میلیون تومان سرمایه نیاز داشته باشید.

البته کار با شرکت های طراحی سایت دارای مشکلاتی است که در ادامه به آن ها پرداخته ام. پیشنهاد می کنم اگر سرمایه زیادی برای ساخت سایت ندارید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید که باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می شود.

3. استفاده از سایت سازها راه دیگری برای ساخت و راه اندازی سایت با استفاده از سایت سازها است. به این ترتیب با پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز می توانید وب سایت خود را طراحی کنید.

البته از بین روش های فوق ساخت سایت با استفاده از طراحی وب سایت سیستم های مدیریت محتوا را پیشنهاد می کنم. قبل از هر چیز می توانید از این سیستم های مدیریت محتوا به صورت کاملا رایگان استفاده کنید و طبق سلیقه خود وب سایت خود را به دلخواه بسازید.

مراحل کامل ساختن شی
مراحل کامل ساختن شی

در این مرحله وارد مباحث اصلی می شویم و قصد دارم به طور کامل و قدم به قدم به شما بگویم که چگونه می توانید سایت خود را راه اندازی کنید.

مرحله اول: انتخاب نام دامنه مناسب و خرید دامنه
اولین قدم برای راه اندازی و ایجاد یک سایت این است که یک نام دامنه برای سایت خود انتخاب کنید. انتخاب نام دامنه برای سایت خود اولین و مهمترین کاری است که باید با دقت انجام دهید. فرقی نمی کند سایت شما فروشگاهی باشد، شخصی یا حتی شرکتی، شما یک برند شخصی دارید یا قصد راه اندازی یک کسب و کار بزرگتر را دارید.

به هر حال، مهم ترین نکته در هنگام راه اندازی و ساخت یک وب سایت، انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت شما است. در انتخاب دامنه برای سایت خود باید بسیار دقت کنید زیرا انتخاب دامنه یکی از مهم ترین مراحلی است که پس از راه اندازی سایت خود نمی توانید آن را تغییر دهید و مخاطبان و کاربران زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

انتخاب نام دامنه موضوع بسیار بسیار مهمی است طراحی وب سایت که باید با دقت انجام شود. اگر قصد انتخاب دامنه مناسب برای سایت خود را دارید به شما پیشنهاد می کنم نکات زیر را رعایت کنید.

نکات مهم در تهیه و خرید دامنه سایت

- نام دامنه سایت خود را با توجه به کسب و کار خود انتخاب کنید:

نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید مناسب کسب و کار شما باشد، به این نکته توجه کنید که نام دامنه سایت شما باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. اگر دامنه ای که انتخاب می کنید ربطی به کسب و کار شما نداشته باشد و به درستی انتخاب نشود، با مشکل برندینگ مواجه خواهید شد. البته بسیاری از کسب و کارها نام هایی را برای سایت خود انتخاب می کنند که هیچ ربطی به کار آنها ندارد، اما من به شما پیشنهاد می کنم نام دامنه ای را برای سایت خود انتخاب کنید که مربوط به کسب و کار شما باشد. این باعث می شود مخاطبان شما به راحتی نام سایت شما را به خاطر بسپارند.

مثلا:

به عنوان مثال اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنید، بهتر است در نام دامنه سایت خود طراحی وب سایت از کلمه seo استفاده کنید. یا اگر در زمینه طراحی و ساخت وب سایت فعالیت می کنید، بهتر است در نام دامنه خود از کلمه وب استفاده کنید.

2- از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه خود استفاده کنید:

استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه سایت شما تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما دارد. در واقع گوگل با استفاده از کلمه کلیدی اصلی در دامنه سایت، به راحتی حوزه تجاری سایت شما را تشخیص می دهد. اما همانطور که گفتم انتخاب کلمه کلیدی در نام دامنه خیلی مهم نیست.

بسیاری طراحی وب سایت از کسب و کارها از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه سایت استفاده نمی کنند، اما همچنان در نتایج گوگل رتبه خوبی دارند. اما در صورت امکان سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی خود در نام دامنه خود استفاده کنید.

3- از نام فارسی در نام دامنه سایت استفاده نکنید:

شاید سایت هایی را دیده باشید که از نام فارسی در دامنه سایت خود استفاده کرده اند، سایت هایی مانند com.tour-turkey.www، اکثر این سایت ها برای کسب رتبه خوب در نتایج گوگل ایجاد شده اند. پیشنهاد می کنم به هیچ وجه از این دامنه ها برای راه اندازی و ساخت سایت خود استفاده نکنید.

4- از نام های کوتاه شده در دامنه سایت خود استفاده نکنید:

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب دامنه هنگام ساخت سایت این است که طراحی وب سایت هرگز از نام های اختصاری استفاده نکنید. نامی که برای دامنه سایت خود انتخاب می کنید باید حداکثر 10 کاراکتر باشد. هر چه نام دامنه شما کوتاه تر باشد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.