پارتیشن شیشه ای

در این مطلب شما را با پارتیشن شیشه ای آشنا می کنیم. احتمالا تا به حال وارد دفتری شده اید و متوجه شده اید که قسمت های مختلف آن با شیشه از یکدیگر جدا شده اند. شاید شما قصد نصب پارتیشن شیشه ای را برای کسب و کار خود دارید که در این صورت این مقاله به شما کمک می کند تا با پارتیشن شیشه ای آشنا شوید. با ما بمان.



پارتیشن شیشه ای چیست؟
پارتیشن در لغت به معنای تیغه، دیوار، وسیله تقسیم، مرز، تخت، تقسیم به قطعات کوچک، پارتیشن و جداکننده است. در واقع پارتیشن به ما کمک می کند تا با تقسیم و جداسازی قطعات از یکدیگر، فضا را بهینه کنیم و از فضای محدودی که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم. پارتیشن ها نیز به زیبایی دفاتر کمک می کنند که علاوه بر این نوع شیشه ها به دلیل ویژگی هایی که دارند گاهی عایق صدا نیز هستند. پارتیشن های شیشه ای از ورود گرد و غبار و آفات به داخل دفتر جلوگیری می کنند و نقش دیوار را ایفا می کنند.



نمونه پارتیشن مشکی ایتالیایی 2020



نمونه پارتیشن مشکی ایتالیایی 2020



انواع پارتیشن
موانع از نظر حرکت به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته از آنها متحرک و قابل جابجایی هستند و دسته دیگر ثابت هستند یعنی با پیچ و مهره به زمین متصل می شوند. امروزه از پارتیشن های ثابت بیشتر از پارتیشن های متحرک در ادارات غیر مسکونی، رستوران ها و مکان های دیگر استفاده می شود.



نمونه پارتیشن شیشه ای استیل





نمایش ویدئو

ساعت 00:00
00:22






پارتیشن ها از نظر کاربری و جنسیت به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.



پارتیشن های مسکونی
برخی از پارتیشن ها در ساختمان های مسکونی استفاده می شوند. این پارتیشن های مسکونی به ندرت از شیشه ساخته می شوند و در اکثر موارد یا کاملا چوبی هستند یا از ام دی اف ساخته شده اند (این کلمه مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط ​​است و نوعی فرآورده چوبی است که تخته فیبر و قابل روکش می باشد). ام دی اف در برابر فشرده سازی مقاوم است و قیمت مناسبی دارد. البته امروزه استفاده از پارتیشن شیشه ای در خانه کمی بیشتر از قبل شده است و معمولا با گل یا وسایل مخصوص تزئین می شود.



نمونه پارتیشن شیشه ای مدرن با یراق آلات ایتالیایی



نمونه پارتیشن شیشه ای مدرن با یراق آلات ایتالیایی
پارتیشن های اداری
پارتیشن های اداری می توانند شیشه ای یا ام دی اف یا نیمه ام دی اف باشند. افسران مالی ادارات، شرکت ها و سازمان ها می دانند که ایجاد دیوار برای هر کارمند به صورت جداگانه مستلزم صرف هزینه بیشتر از نصب پارتیشن شیشه ای است.



نمونه پارتیشن اداری بدون فریم با یراق آلات ترکی



پارتیشن اداری بدون قاب با ترک



علاوه بر مسئله هزینه، ساخت دیوار فرآیندی زمان بر است و لزوماً به اندازه پارتیشن های شیشه ای عایق صدا نیست. بنابراین استفاده از پارتیشن برای ادارات و ... گزینه مناسب تری نسبت به ایجاد دیوار است. علاوه بر این، برخی از شرکت ها و سازمان ها معمولا از شیشه برای ایجاد حس سبک استفاده می کنند. ضخامت پارتیشن شیشه ای 10 میلی متر کمتر از پارتیشن های دیگر است. را



نمونه پارتیشن مشکی ایتالیایی 2020



نمونه پارتیشن مشکی ایتالیایی 2020



, , , , , , , , , ,

در بین پارتیشن های اداری معمولا از پارتیشن های متحرک برای مواردی که قصد جابجایی یا تزئین اتاق ها وجود دارد استفاده می شود. در مواردی که فرد می تواند اتاق خود را به دلخواه خود چیدمان کند، استفاده از پارتیشن متحرک توصیه می شود. البته پارتیشن های متحرک عمدتا از چوب و نوع خاصی از پرده ساخته می شوند اما پارتیشن های متحرک شیشه ای نیز طرفداران خاص خود را دارند.





نمونه پارتیشن طرح چوبی با انواع شیشه رنگی



نمونه پارتیشن طرح چوبی با انواع شیشه رنگی

.

پارتیشن شیشه ای ثابت زیبایی خاصی به فضا بخشیده است. در واقع چیزی که این نوع دیوارها را مدرن می کند ترکیب شیشه و فریم استیل است. پارتیشن شیشه ای تک لایه عایق صدا تا 47 دسی بل است. ناگفته نماند که دسی بل یک واحد لگاریتمی برای بیان نسبت یک کمیت فیزیکی (معمولاً توان یا شدت) به یک مقدار مرجع مشخص است. حجم تنفس حدود 10 دسی بل است. صدای تیک تاک ساعت 20 دسی بل می دهد. سطح صدای یک پارک آرام 40 دسی بل و یک دفتر ساکت و آرام دارای سطح صدای 50 دسی بل است. پارتیشن دو جداره نسبت به پارتیشن تک جداره عایق صداتر است.



نمونه پارتیشن طرح چوبی با انواع شیشه رنگی



نمونه پارتیشن طرح چوبی با انواع شیشه رنگی



یکی از انواع پارتیشن شیشه ای پارتیشن شیشه ای با فریم آلومینیومی است که فضایی زیبا ایجاد می کند و استفاده کارکنان را بهبود می بخشد. پارتیشن شیشه ای استیل آلومینیومی یکی دیگر از انواع پارتیشن شیشه ای است که به صورت تک یا دو شیشه ای موجود می باشد. در ضمن پارتیشن شیشه ای فریم لس نسبت به دو نوع فوق مزیت دارد و این مزیت تمام شیشه ای بودن آن است. این سد زیبایی خاصی دارد. مقاومت در برابر خوردگی آن بالا بوده و قابل ذکر است که شیشه آن از نوع سکوریت شده می باشد. اساسا زکا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.