خرید بک لینک و رپورتاژ قوی ارزان دائمی

چرا خرید ارجاع اشتباه است؟
تقریباً همه وب مسترها در حال حاضر از تأثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و به دست آوردن بسیاری از لینک های نامربوط آگاه هستند. یکی از سوالات رایجی که خوانندگان بلاگ سیما می پرسند این است که "خرید لینک از سایت هایی با رتبه صفحه بالا چه تاثیری دارد؟" چگونه گوگل متوجه می شود که پرداخت شده است؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است، خرید رفرال کار درستی نیست! اگر به دنبال یک موقعیت خوب در نتایج گوگل هستید و برنامه بلندمدتی برای کار خود دارید، خرید لینک راه خوبی نیست زیرا ممکن است در آینده با مشکلات جدی مانند پنالتی سایت از طرف گوگل مواجه شوید.

به عبارت ساده، گوگل بک لینک را به عنوان رای مثبت سایر کاربران یا سایت ها به صفحه یا سایت شما می شناسد. با کسب آرای بیشتر، شانس برنده شدن در انتخابات گوگل را خواهید داشت. گوگل به طور مشخص اعلام کرده است که خرید لینک برخلاف سیاست این سایت بوده و تخلف محسوب می شود. مشکل از جایی شروع می شود که کاربران فکر می کنند با خرید رای می توانند موتور جستجو را فریب دهند و در آن انتخابات پیروز شوند، اما نظارت گوگل بر خرید بک لینک ها بسیار پیچیده و قدرتمند است.

ارجاع بخرید
هشدار گوگل به سایت ها در مورد تاثیر منفی خرید بک لینک

چگونه بک لینک ها بر نتایج گوگل تاثیر می گذارند
اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر با رتبه صفحه بالا باشد، مطمئنا تاثیر بیشتری در سئو سایت شما خواهد داشت. این امر منجر به خرید لینک از سایت های قدرتمند با قیمت های بالا در چند سال اخیر شده است. با توجه به کلماتی که در اطراف لینک وجود دارد، گوگل موضوع سایت را تشخیص می دهد.

به عنوان مثال، بسیاری از سایت ها در صفحات خود به سایت آمازون اشاره می کنند و معمولا کلمه کتاب در جملات آنها دیده می شود، به همین دلیل اگر این کلمه را در گوگل جستجو کنید، سایت آمازون را در رتبه دوم خواهید دید و پس از کتابخانه گوگل، اما برای سایت آمازون با این اندازه و قدرت، کلمه "Cars" به عنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمی شود زیرا هیچ لینک ورودی مرتبطی برای آن وجود ندارد.

در نتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که یکی از سایت های مورد اعتماد مرتبط با صنعت شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت مرتبط یا انکر تکست و کلمات اطراف آن توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما برای آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود، نه همه کلماتی که برای هدف گذاری انتخاب کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله انکر تکست چیست در سایت آکادمی را به شما پیشنهاد می کنیم.

شناسایی خرید بازخورد گوگل
گوگل روش های مختلفی برای تشخیص خرید لینک از وب سایت ها دارد. مهمترین آنها تیم ویژه گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه آنها گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایت های فروش و خرید بک لینک است. اگر سایت خوبی برای خرید لینک پیدا کرده اید، دلیلی وجود ندارد که تیم گوگل نتواند آن را شناسایی کند.

شاید با خود فکر کنید که گوگلی ها زمان کافی برای بررسی همه سایت ها و صفحات و شناسایی سایت های فروش بک لینک ندارند که البته ایده درستی است! اما معمولا سایت هایی که فروش بیش از حد بک لینک دارند و به صفحات زیادی در موضوعات مختلف لینک می دهند، مورد توجه رقبای خود قرار می گیرند و توسط آن افراد به طور مستقیم به گوگل گزارش می شوند.

در این شرایط کارشناس متخصص سایت مورد نظر را بررسی می کند و در صورت اطمینان از خرید و فروش لینک در آن، آن را به صورت دستی جریمه می کند. سایتی که از این طریق جریمه می شود، یک پیام لینک غیرطبیعی در پنل کنسول جستجوی گوگل و در قسمت اقدامات دستی دریافت می کند.

تصویر زیر نمایی از این پیام را در نسخه قدیمی کنسول جستجوی گوگل و سایتی که سعی در فروش بک لینک داشته است نشان می دهد.

سایت به صورت دستی توسط Goog برای فروش ارجاعات جریمه می شود
تصویر دوم نمونه ای از جریمه دستی گوگل برای سایتی که لینک خرید کرده است را نشان می دهد که نحوه نمایش آن با توجه به تغییر ظاهر کنسول جستجوی گوگل در نسخه جدید متفاوت است.

جریمه سایت در نسخه جدید سرچ کنسول گوگل به دلیل خرید لینک از سایت های دیگر
گوگل کاربران را تشویق می کند تا سایت هایی را که قصد فریب موتور جستجو را از این طریق دارند ارسال کنند. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار توسط گوگل جریمه می شوند. تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما در یک دوره زمانی و زمینه عملکرد سایت‌های ارجاع‌دهنده از دیگر معیارهای گوگل برای شناسایی سایت‌های متخلف است. برای مشاهده این فرم می توانید به صفحه معرفی سایت اسپم به گوگل مراجعه کنید.

پس از به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، استفاده بیش از حد و غیر طبیعی از یک عبارت خاص به عنوان متن لنگر به لیست تخلفات ترافیکی گوگل اضافه شد.
ارتباط
با یک جست و جوی ساده در اینترنت سایت های ایرانی و خارجی زیادی را در زمینه فروش رفرال با عناوین جذاب و چشمگیر پیدا خواهید کرد. اگر در خرید لینک بی تجربه هستید و از اثرات مخرب آن اطلاعی ندارید به راحتی می توانید مورد کلاهبرداری چنین سایت هایی قرار بگیرید و سئو سایت خود را برای همیشه از بین ببرید. تصویر زیر نمونه هایی از تبلیغات تقلبی را نشان می دهد که ارجاعات با کیفیت پایین را می فروشند.

تبلیغات فریبنده برای خرید و فروش ارجاع
یکی از تکنیک های جدید در فضای اینترنت سئو منفی است که با هدف از دست دادن موقعیت های رقبا انجام می شود. با این حال، بسیاری برای بهبود وضعیت سایت خود، در واقع سئوی منفی سایت خود را با خرید بک لینک انجام می دهند. برخی از این شعارها را با هم مرور می کنیم:

ارجاع ارزان بخرید
همه ما می دانیم که هیچ قیمت ارزانی بدون دلیل وجود ندارد. هر زمان که با شعار خرید لینک ارزان مواجه شدید، لینک خرید بی کیفیت را بخوانید.

اگر بک لینک ارزان باشد، به این معنی است که هر کسی می تواند به راحتی در همان فضایی که شما حضور دارید، برای خود یک لینک ایجاد کند و با افزایش تعداد آن لینک ها در یک سایت، ارزش و اعتماد منتقل شده به هر یک از آن سایت ها کاهش می یابد.

همچنین سایت هایی که لینک های خارجی زیادی دارند توسط گوگل به عنوان فروشنده بک لینک یا اسپمر شناسایی می شوند، پس بهتر است در این فضا حضور نداشته باشید.

ارجاعات گروهی را بخرید
این سایت ها معمولاً علاوه بر ارزان بودن به تعداد لینک های بالا نیز اشاره می کنند. همان نکاتی که در مورد خرید ریفرال ارزان گفتیم در مورد این دسته نیز صدق می کند. همچنین وقتی لینک خود را در مدت زمان کوتاهی در بسیاری از سایت ها قرار می دهید، در واقع به گوگل می گویید که آنها غیر طبیعی هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.