درمانهای خانگی برای رفع جوش پشت کمر

  زمان مطالعه 4 دقیقه
 
درمانهای خانگی برای رفع جوش پشت کمر
جوش پشت بدن انواع بسیار زیادی دارد و راه درمان آن وجود دارد. آکنه پشت بدن را می توان با روش های طبیعی درمان کرد.

دلایل بروز جوش های پشت و شانه و کمر چیست؟

  • داشتن پوست چرب به علت ترشح بیش از حد چربی از غدد سباسه (غدد چربی)
  • تجمع سلول های مرده پوست
  • باکتری مولد آکنه و جوش (پروپیونی باکتریوم اکنس: Propionibacterium acnes)
  • شوره سر
  • عدم تعادل هورمونی (سندرم تخمدان پلی کیستیک)
  • سابقه ی لیزر درمانی
  • اصلاح و اپیلاسیون
  • موهای زیرپوستی یا موهای به درون روییده
  • اصطکاک و یا گرما
  • تغذیه نادرست
  • استرس

چه غذاهایی برای درمان جوش مفید هستند؟

غذاهای حاوی روی: مواد غذایی مانند نخود ، تخم کدو ، ارده ، بادام هندی ، بروکلی و… حاوی روی هستند.

غذاهای غنی از ویتامین A: غذاهایی با میزان ویتامین A فراوان مانند اسفناج ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، برگ چغندر ، کاهو ، بروکلی با عفونت مبارزه کرده و سرعت بهبودی را افزایش می دهند.

مواد غذایی غنی از فیبر: مصرف مواد غذایی با میزان فیبر بالا مانند سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ، دانه ها و جو دوسر باعث پاکسازی روده و رشد باکتری های مفیددر روده می شود که این هم می تواند به رفع آکنه ها کمک کند.

غذاهای حمایت کننده کبد: خوردن بیشتر سبزیجات خانواده کلم مانند بروکلی و گل کلم و همچنین سبزیجات سبز برگ و میوه های با فیبر بالا مانند گلابی و سیب برای بهبود عملکرد کبد مفید است.

درمانهای خانگی و گیاهی برای رفع جوش و آکنه پشت کمر

با آب لیمو جوش کمرتان را درمان کنید:

یک لیمو را برش دهید و روی پوست خود اعمال کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، این کار را 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید.

ازبین بردن جوش های کمر با روغن زیتون:

این روغن را روی جوش های خود بمالید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب بشویید.

عسل معجزه گر برای درمان جوش کمر:

یک لایه نازک از عسل را روی پوست خود اعمال کنید و سپس بشویید . این یکی از درمانهای خانگی سالم برای از بین بردن جوش کمر است که میتواند روند بهبود را سرعت ببخشد.عسل همچنین میتواند بسیاری از بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی و یا حتی لکه های پوستی را درمان کند.

درمان و خلاصی از جوش های کمر با دارچین:

دارچین را باید با آب مخلوط کنید. بعضی از کارشناسان توصیه میکنند که برای گرفتن نتایج بهتر، عسل را جایگزین آب کنید ، سپس این مخلوط را روی کمر خود بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

درمان جوش کمر با ضماد لوبیا سبز:

لوبیا سبز را له کنید و بعد با آب مخلوط کنید و این ترکیب را روی کمر خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید.

نعناع فلفلی برای درمان و محو کردن جوش کمر:

تعدادی از برگ های نعنای فلفلی را له کنید و آب آن را بدست بیاورید و به عنوان یک اسکراب، چندین بار در روز به کمر خود بمالید.

درمان و رفع جوش کمر با جوی دو سر:

جوی دو سر را با کمی آب ترکیب کنید. بر روی کمر خود اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب گرم بشویید ، از این ماسک 2 بار در هفته استفاده کنید.

آووکادو برای درمان جوش کمر:

یک عدد آووکادو نصفه، 2 قاشق چای خوری عسل و یک چهارم فنجان جوی دو سر را با هم مخلوط کنید. بعد از حمام کردن، این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بعد از 15 الی 20 دقیقه بشویید.این ماسک کمک میکند تا پوست متورم ناشی از جوش را کاهش دهد و پوست شما را نرم تر میکند.

درمان جوش کمر با سرکه سیب قرمز

سرکه سیب قرمز مزایای آرایشی فراوانی دارد و یکی از بهترین درمان مقابله با انواع جوش و آکنه می باشد. طبیعت ضد التهاب و ضد باکتریایی آن از رشد باکتری روی پوست جلوگیری کرده و به علاوه به تعادل سطح پوست (که برای جلوگیری از هر تغییری بسیار مهم است) نیز کمک می کند. میزان 1 قاشق غذا خوردی از سرکه سیب قرمز خام و فیلتر نشده را با یک لیوان آب مخلوط کنید. محلول را به نواحی مورد نظر بزنید. به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم شستشو دهید. در نهایت مرطوب کننده بر پایه آبی را انتخاب کرده و به نواحی مربوط بزنید. این عمل را 2-3 بار در طول روز انجام دهید تا زمانی که جوش ها درمان شوند.

درمان جوش کمر با روغن درخت چای

این روغن طبیعی سرشار از ضدعفونی کننده و ضد التهاب بوده که به درمان آکنه بسیار کمک می کند. وقتی به تدریج و درست استفاده شود، روغن آن به داخل پوست نفوذ کرده و باعث خشک شدن آکنه می شود، همچنین قرمزی و التهاب پوست را نیز کاهش می دهد. 1یا 2 قطره از روغن درخت چای را به پنبه بزنید و به آرامی بر نواحی مورد نظر بزنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. روزی یک بار این عمل را انجام دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.