طراحی سایت

هدف از طراحی سایت صاف، حفظ اندازه نسبی تمام اجزا و عناصر مختلف طراحی سایت و عناصر درون آن است. یعنی هر چیزی که در لپ تاپ 24 اینچی می بینید روی صفحه دسکتاپ و لپ تاپ 12 اینچی می بینید و هیچ تفاوتی نمی بینید. این روش برای صفحات مشابهی که اندازه های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند مفید است. در این طراحی زمانی که کاربر از تلفن همراه استفاده می کند، به دلیل کاهش اندازه صفحه نمایش، تجربه کاربری تحت تاثیر قرار می گیرد و کاربر راضی خواهد بود.
طراحی ریسپانسیو: در این نوع طراحی که ریسپانسیو نامیده می شود، باید استفاده مورد نظر کاربر را پیش بینی کرد. به عنوان مثال می توان استفاده از برخی از اجزای صفحات وب و عناصر مختلف آنها را محدود کرد تا صفحه مورد نظر کاربر با توجه به اهداف، با سرعت بیشتری در تلفن همراه کاربر بارگذاری و نمایش داده شود. علاوه بر این، با این روش می توان بر روی ویژگی های وب سایت خاصی تمرکز کرد که بیشتر با نیازهایی که کاربران این دستگاه ها انتظار دارند مرتبط هستند.
طراحی واکنش گرا: طراحی واکنش گرا با تمرکز بر کلمه مقیاس پذیری شروع می شود. در این نوع طراحی صفحه آرایی سایت به گونه ای نمایش داده می شود که برای همان صفحه تعریف و تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر صفحه سایت را در تلفن همراه باز کنید، تمام طراحی، جزئیات و محتوای صفحه به یک ستون متناسب با اندازه صفحه شما تبدیل می شود.
مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟
استفاده و به کارگیری روش های مختلف مزایا و معایبی دارد. طراحی سایت ریسپانسیو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی، با افزایش تعداد دستگاه های هوشمند، طبیعی است که طراحی های منحصر به فرد و متمایز برای دستگاه ها ایجاد شود. البته این کار نیاز به زمان، انرژی و قدرت کافی برای این کار دارد. هدف کلی طراحی واکنشگرا ایجاد روشی است که بهترین تجربه کاربری ممکن را برای کاربران ایجاد کند.

سازگاری سایت با تمامی صفحه نمایش ها در اندازه ها و رزولوشن های مختلف مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و ....
صرفه جویی در زمان و هزینه: بهترین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو صرفه جویی در زمان و هزینه زیاد در طراحی وب سایت و نمایش محتوا و تصاویر برای دستگاه های مختلف است.
تعمیر و نگهداری آسانتر: داشتن یک سایت ریسپانسیو کار تعمیر و نگهداری سایت را آسان تر می کند زیرا یک نفر یا چند نفر از همکاران می دانند که تنها یک سایت وجود دارد که محتوا، سئو و تمام جزئیات آن نیاز به به روز رسانی دارد و از این رو هزینه ها و زمان صرف شده باعث می شود. نیز کاهش یابد.
کار آسان برای توسعه دهندگان وب: با استفاده از طراحی ریسپانسیو سایت، توسعه دهندگان وب مجبور به ایجاد و ایجاد چندین شیوه نامه نخواهند بود و کار سازماندهی بیشتری خواهد داشت.
کاهش نرخ پرش: زمانی که تمام مطالب و جزئیات سایت شما به طور کامل و بی نقص نمایش داده شود، کاربر تجربه خوبی خواهد داشت و به سرعت سایت را ترک نمی کند و این باعث می شود گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت خوب ارزیابی کند. و از نظر کاربر مفید است و به تدریج باعث افزایش رتبه و افزایش بازدید سایت می شود.
بهبود سئوی سایت: یکی از مواردی که گوگل همیشه به آن توجه می کند و اهمیت زیادی به آن می دهد، نمایش مناسب سایت در تمامی دستگاه ها به خصوص موبایل است. با داشتن یک وب سایت واکنش گرا شانس بسیار بیشتری برای حضور در اولین نتایج گوگل خواهید داشت.
معایب طراحی سایت ریسپانسیو
این نوع طراحی در کنار چندین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو دارای معایبی نیز می باشد. به عنوان مثال، اگر طراحی ریسپانسیو فقط به درد وب سایت های بزرگی مانند فیس بوک و توییتر و ... می خورد، به جای استفاده از وب سایت های مجزا برای کاربران موبایل و دسکتاپ، با استفاده از طراحی واکنش گرا، تنها از یک نسخه استفاده می کنند. در زیر به طور مفصل به مزایای طراحی واکنش گرا می پردازیم.

تصور نادرست از افزایش سرعت بارگذاری موبایل: لازم به ذکر است که طراحی ریسپانسیو تاثیری در افزایش سرعت بارگذاری محتوا در موبایل، تبلت و ... ندارد. به یاد داشته باشید که اگر برخی از اجزای سایت زمانی که کاربر به جای لپ‌تاپ از تلفن هوشمند استفاده می‌کند و این اجزا را نمی‌بیند، به این معنی نیست که این اجزا در سایت بارگذاری نشده‌اند، فقط به این معنی است که از آن پنهان است. دید کاربران دستگاه های تلفن همراه به گونه ای که در طراحی کلی وب سایت مشکلی ایجاد نشود و از تجربه کاربری و نارضایتی آنها کاسته نشود.
البته یکی از بزرگترین چالش های طراحان سایت های طراحی ریسپانسیو زمان طراحی سایت بارگذاری و سرعت بارگذاری تصاویر است که باید با توجه به شکل و اندازه صفحه نمایش کاربران تطبیق داده شود. فرآیند تغییر اندازه تصاویر برای نمایش در صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه یا تبلت تحت تأثیر قدرت کم یا محدود است
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.