رشد کسب‌وکار به کمک شبکه‌های اجتماعی

فشارهای رقابتی، داستان های موفقیت رسانه ها و تحولات چشمگیر به صاحبان مشاغل امروزی می گوید که حضور رسانه ها و رسانه های اجتماعی ضروری است. نمی خواهیم بگوییم که هیچ کسب و کاری بدون استفاده از شبکه های اجتماعی نمی تواند موفق شود، اما بدون شک فرصت های زیادی برای ایجاد یا توسعه یک برند قوی از دست خواهد رفت.

با این حال، یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن برای هر برندی ورود به دنیای بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون هیچ سابقه و تجربه و بدون اینکه دقیقا بداند چه کاری می خواهد انجام دهد، است. تنها امید برای این برند این است که شاید به تازگی حساب کاربری خود را در چند سایت اجتماعی فعال کرده باشد و باید بگوییم خوش شانس بوده است!

ممکن است شانس با شما باشد، اما در بیشتر موارد چنین رویکرد آشفته و بدون اهداف واقعی منجر به نتایج ضعیف، اتلاف وقت و در نهایت نگرش اشتباه می شود که شما را از استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی منصرف می کند.

برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی برای شما و افزایش شانس موفقیت در زیر نکات مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی را به تفصیل معرفی کرده ایم تا با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهید.



1. ببینید کدام یک از شبکه های اجتماعی برای شما مفیدتر است
اگر جزو شرکت‌های بزرگی نیستید که می‌توانید از ظرفیت بستر شبکه‌های اجتماعی برای تامین منابع کافی برای دستیابی سریع به اهداف تعیین‌شده استفاده کنید، بهتر است در ابتدا فقط بر روی یک یا دو شبکه اجتماعی اصلی تمرکز کنید.

بنابراین بهتر است به جای حضور ضعیف در پنج یا شش شبکه اجتماعی، روی دو شبکه اجتماعی تمرکز کنید و عملکرد عالی از خود نشان دهید. اگرچه بازاریابی شبکه های اجتماعی را تقریبا می توان یکی از روش های رایگان در نظر گرفت. اما زمان شما بسیار ارزشمند است زیرا با روش های رایگان ممکن است نتوانید برای مدت طولانی به نتیجه برسید.

در واقع، بسته به نوع کسب و کار شما، همه شبکه های اجتماعی برای سیستم بازاریابی و مشتریان شما یا هر هدفی که می خواهید به آن برسید مناسب نیستند. برای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب بهتر است ببینید مخاطب هدف شما در کدام شبکه ها حضور بیشتری دارد یا از پرسونای مشتری و نتایج نظرسنجی های انجام شده در شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

بنابراین، برای شروع، باید با دو شبکه اجتماعی شروع کنید که می توانید زمان بیشتری را صرف کنید و پیشرفت خود را ارزیابی کنید. حتی ممکن است بتوانید با کمک آنها به اهداف خود برسید. البته می‌توانید پلتفرم‌های ارتباطی دیگری را امتحان کنید که ممکن است به موفقیت بیشتری برای شما منجر شود یا روی آن‌ها عملکرد بهتری داشته باشید.



2. اهداف خود را مشخص کنید و آنها را بشناسید
قبل از اینکه بخواهید محتوا را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، بهتر است نقشه راه و اهداف نهایی را در استراتژی خود تعریف کنید. این به شما کمک می کند تا طرز تفکر خود را به گونه ای شکل دهید که به خط مشی و تمرکز اصلی کار شما تبدیل شود.

یکی از بهترین روش هایی که می توانیم ارائه دهیم، روش Smart است که برای تعیین اهداف عملیاتی در شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

اختصاصی. در مورد آنچه می خواهید انجام دهید و آنچه می خواهید به دست آورید واضح و مشخص باشید. آیا می خواهید سطح آگاهی مخاطبان از برند خود را افزایش دهید؟ آیا به دنبال افزایش فروش هستید؟ آیا تصمیم گرفته اید خدمات مشتریان خود را بهبود ببخشید؟ یا می خواهید وفاداری خود را افزایش دهید؟
قابل اندازه گیری چگونه می دانید که دستیابی به اهدافتان ممکن است؟ از چه ابزارهای تحلیلی برای ارزیابی پیشرفت خود استفاده خواهید کرد؟ آیا می توانید هدف خود را بسنجید؟
قابل دستیابی. آیا هدف شما واقع بینانه تعریف شده است؟ چه زمانی باید شروع کرد؟ آن زمان نباید خیلی دور باشد. اگر نتوانید به هدف خود برسید، آیا حاضرید ریسک های بعدی را بپذیرید؟ سعی کنید کاملا حرفه ای باشید. به خصوص اگر برای اولین بار سعی می کنید بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.
تناسب اندام بودن آیا هدف شما با ماموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی همسو است؟
داشتن یک دوره زمانی معین (Time Specific). با چه سرعتی می خواهید به هدف خود برسید؟ برای اینکه بازاریابی خود را متمرکز نگه دارید، بهتر است هر بار روی یک هدف تمرکز کنید، به عنوان مثال، "من می خواهم در سه ماه آینده ترافیک سایت خود را 15٪ افزایش دهم." »
به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه کفش هستید و معمولاً 20 جفت کفش در روز می فروشید، چرا از رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن 25 جفت کفش در روز استفاده نکنید؟
پس از گذشت زمان کافی، حداقل چند ماه، عملکرد و فعالیت خود را با استفاده از ابزارهای تحلیل اجتماعی مانند تعداد لایک ها و فالوورها یا نظرات و سایر ابزارهای سنجش ارزیابی کنید تا بتوانید اطلاعات خوبی کسب کنید.



3. برای شکل دادن به استراتژی محتوای خود، دقت لازم را انجام دهید
بررسی و ممیزی یکی از بهترین روش هایی است که می توان از آن و با به کارگیری آنها ایده گرفت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.