بک لینک چیست

بک لینک چیست
در سری مقاله‌های رپورتاژ آگهی، گفتیم که رپورتاژ چیست؟ چگونه می‌تواند بر سئوی سایت تأثیر بگذارد؟ چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم و کجا باید رپورتاژ را منتشر کنیم؟ یعنی تا این جای کار 80 درصد راه را رفته‌ایم.

در این مقاله قرار است آخرین آجر این سری را بگذاریم و نحوه لینک‌سازی درست در رپورتاژ آگهی را یاد بگیریم. مسئله‌ای که اگر به آن‌ها توجه نکنید، رپورتاژ شما حتی ممکن است تاثیری عکس روی سئو داشته باشد و کاری کند که در نتایج جستجو سقوط کنید؛ بنابراین چند دقیقه‌ای را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.


بک لینک چیست
خلاصه ماجرای لینک و سئو در رپورتاژ
در مقاله‌های قبلی سری رپورتاژ درباره بزرگ‌ترین مزیت رپورتاژ آگهی یعنی تأثیر آن در سئوی سایت صحبت کردیم و به‌طور مفصل توضیح دادیم که چگونه لینک‌های یک رپورتاژ می‌تواند رتبه سایت شما را از این‌رو به آن‌رو کند. وقتی از یک سایت لینک دریافت می‌کنید، به این معنی است که توسط آن سایت پیشنهاد شده‌اید و در نتیجه اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا می‌کند. قسمت جذاب ماجرا برای اکثر کسب‌وکارها همین‌جاست: یعنی حضور در رسانه‌های معتبر و پرمخاطب و جلب اعتماد گوگل. در واقع شما با انتشار رپورتاژ، چند بک‌لینک دائمی از سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید و گوگل به این دلیل که توسط رسانه‌های معتبر معرفی شده‌اید، جایگاه بهتری را برای شما در نظر می‌گیرد و اعتمادش روز به روز به شما بیشتر می‌شود.

اما گاهی وب‌سایت‌ها برای لینک‌های خارجی خود از تگ Nofollow استفاده می‌کند، در واقع با این کار به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که هیچ اعتباری به لینک‌های ایجاد شده، منتقل نشود و صفحات لینک‌شده در رتبه‌ هم تأثیر نگذارند. (برای مطالعه بیشتر، مقاله تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو را بخوانید)

حتی اگر سایت‌های منتشرکننده رپورتاژ لینک نوفالو استفاده کنند و به درد سئوی سایتتان نخورند، شما باز هم دو مزیت از این لینک‌ها به دست می‌آورید. اول اینکه بک لینک‌ها ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد و دوم، با استفاده از آن‌ها می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. پس لینک‌های رپورتاژ از هر نظر برای اعتبار، فروش و برندینگ شما مفید هستند.

تا اینجا همه چیز عالی بود اما یک مسئله کوچک وجود دارد که اساس صحبت‌های این مقاله را شکل می‌دهد.


به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟
ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
تبلیغات گوگل ادز021-41897070داخلی 2
گوگل این لینک‌ها را طبیعی حساب نمی‌کند!
مشکل از آنجا شروع می‌شود که گوگل با بک‌لینک‌های پولی (که هدفشان کسب رتبه است) مشکل دارد دوست ندارد که شما بک‌لینک پولی بسازید و شما با رپورتاژ عملاً دارید این نوع از لینک‌ها را می‌سازید.

اگر بخواهیم طبق اصول گوگل فکر کنیم، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است و شما برای انتشار آن پول پرداخت می‌کنید، در صورتی که موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه می‌دانند و معتقدند، لینک‌ها باید سالم و طبیعی باشند و شما باید واقعاً توسط وبسایت‌های دیگر معرفی شده باشید (یا اینکه لینک داده شده باید از نوع اسپانسری باشد).

گوگل چگونه لینک‌های غیرطبیعی را می‌شناسد؟
سال‌ها قبل، سایت‌ها به‌سادگی می‌توانستند با سیل عظیمی از لینک‌های مصنوعی، رتبه‌های بالای نتایج گوگل را به‌دست آورند. این موضوع باعث شده بود که سایت‌های باکیفیت که لایق اعتبار بیشتری بودند، در رتبه‌های پایین باقی بمانند؛ بنابراین گوگل وارد عمل شد و با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 به این مشکل پایان داد. پنگوئن، اعتبار سایت‌هایی که از روش‌های اسپم و فیک برای لینک‌سازی استفاده می‌کردند را پس می‌گرفت تا سایت‌های خوب بتوانند جایگاه اصلیشان را به دست بیاورند.

از الگوریتم پنگوئن به بعد لینک‌ها به‌دقت توسط ربات‌های گوگل زیر ذره‌بین قرار گرفتند؛ حالا گوگل به‌راحتی می‌تواند ارتباط بین لینک‌ها را درک کند و با نشانه‌هایی که دریافت می‌کند، لینک‌های طبیعی را از ساختگی‌ها تشخیص دهد؛ بنابراین نحوه لینک دادن شما در رپورتاژ، می‌تواند دست شما را برای ربات‌های سمج گوگل رو کند. اینجاست که اهمیت لینک در رپورتاژ مشخص می‌شود.

برای حل این مشکل چه باید کرد؟
باید کاری کنید که بک‌لینک شما در رپورتاژ به قدری برای گوگل طبیعی باشد که انگار سایت تبلیغ‌کننده واقعاً شما را معرفی کرده‌است. برای اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید، فقط کافی است چند نکته ساده‌ای را که در ادامه برای شما آورده‌ایم انجام دهید تا رپرتاژ، بیشترین تأثیر را در رتبه سایتتان داشته باشد.



نکات مهم لینک‌سازی در رپورتاژ
در لینک‌سازی رپورتاژ، اکثر افراد اشتباهات عجیب‌وغریبی را مرتکب می‌شوند که باعث می‌شود نتیجه‌ای خلاف چیزی که انتظار داشتند، نصیبشان شود. برای اینکه جلوی این اشتباهات را بگیریم و فلسفه رایج لینک دادن‌های قدیمی (که اکثر سایت‌های ایرانی‌ها همچنان از آن استفاده می‌کنند) را از بین ببریم کافی است پاسخ چند سوال زیر را بدانیم.

1. در رپورتاژ به چه صفحاتی لینک بدهیم؟
شما در یک رپورتاژ حداکثر 5 لینک دارید تا صفحات خود را معرفی کنید؛ پس بهترین و بهینه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه بدانید در رپورتاژ خود به چه صفحاتی لینک بدهید، اول باید بدانید که لینک‌سازی چگونه کار می‌کند.

در مقالات قبلی سری رپورتاژ گفتیم که انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی که اعتبار بیش‌تری نزد گوگل دارند، مؤثرتر است. این اعتبار در ابزارهایی مثل MOZ با دو معیار مشخص می‌شود:

DA یا اعتبار دامنه (Domain Authority)، اعتبار کل یک سایت را مشخص می‌کند
PA یا اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتباری است که گوگل برای هر صفحه قائل است
هنگام انتشار رپورتاژ، می‌توانید این دو معیار را برای انتخاب سایتی که قرار است رپورتاژتان را منتشر کند، بررسی کنید تا ببینید اعتبار سئوی آن سایت چقدر است؛ بالاخره قرار است کمی از این اعتبار به لینک‌های شما منتقل شود (در این رابطه حتماً مقاله «رپورتاژ خبری خود را کجا منتشر کنیم» را بخوانید).

برای سنجش PA و DA، سایت ماز (MOZ) ابزاری به نام MOZBAR معرفی کرده است که با نصب آن بر روی مرورگر خود، می‌توانید این دو معیار را برای سایت‌ها بسنجید.

حالا برای اینکه اوضاع پیچیده شود به شما خبر بدهیم. گوگل اعلام کرده که در سئو سایت و لینک‌سازی چیزی به نام DA وجود خارجی ندارد؛ یعنی اعتبار فقط بین صفحات جابه‌جا می‌شود و هیچ سایتی هم یک اعتبار کلی ندارد.

مثلاً اگر کسی در مقاله خود، سایت نوین را لینک کند، اعتبار به صفحه نوین داده می‌شود نه به کل دامنه و سایت؛ ولی چون در صفحه اصلی، چندین لینک از صفحات داخلی نیز وجود دارد، خود‌به‌خود اعتبار داده‌شده بین لینک‌های داخلی پخش می‌شود.

فکر کنم دیگر متوجه شده باشید که کدام صفحات برای لینک دادن بهتر هستند. نه؟

شما باید به صفحاتی لینک بدهید که بهتر می‌توانند اعتبار را پخش کنند؛ مثلاً شما در رپورتاژی که درباره خرید گوشی است، هم می‌توانید به خرید آیفون7 لینک بدهید که صفحه محصول است، هم می‌توانید به خرید گوشی لینک بدهید که صفحه دسته‌بندی محصولات است. اگر به صفحه دسته‌بندی لینک بدهید چون در آن صفحه لینک داخلی محصولات هست، اعتبار را بین آن‌ها پخش می‎کند.LINK JUICE

این یک قانون نیست ولی بهتر است به صفحه‌هایی لینک بدهید که خودشان پخش‌کننده اعتبار باشند، چون از این طریق می‌توانید برای کل سایت اعتبار و اعتماد جمع کنید.

البته لینک دادن در رپورتاژ به هدف شما هم بستگی دارد؛ به‌طور مثال، اگر هدف شما از رپورتاژ اگهی، فقط معرفی گوشی‌های آیفون باشد، می‌توانید یک لینک به صفحه اصلی سایت، یک لینک به دسته‌بندی گوشی‌های آیفون و در نهایت یک لینک به صفحه آخرین مدل آیفون خود ایجاد کنید.

 http://ricardouvtp77666.shotblogs.com/-10346493
http://travisaawk31975.blogzet.com/-11044729
http://josuemmbn42086.tribunablog.com/-10581525
http://messiahzvky50371.suomiblog.com/-11556825
http://andersontxzb73940.blogdigy.com/-10616770
http://jaidenaoco43097.uzblog.net/-11159531
http://felixzazu90909.isblog.net/-13750310
http://augustbsiv86420.blogkoo.com/-15682622
http://simonvmzl31975.blogdon.net/-13069091
http://elliottmnkg33443.alltdesign.com/-16748943
http://finnujnw25703.amoblog.com/-18120670 
http://shanedfcx00000.tblogz.com/-11120274
http://rafaellana97531.mybjjblog.com/-11229253
http://donovanaxwt99999.canariblogs.com/-12119856
http://rylanukyj31965.total-blog.com/-21498001

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.