تغییر در باورها

برای تغییر باورها غیر از تکرار جملات مثبت و گوش دادن به این مطالب مثبت و خوندن کتاب در این زمینه ها کار دیگه هم باید انجام داد؟

برای تغییر دادن باورها قدم اول اینه که باورهای خودتون راشناسایی کنید. یکی از راه هایی که می تونه به شما کمک کنه که باورهاتون را شناسایی کنید توجه دقیق به ” گفتگوهای درونی ذهن” خودتون هست. ما آدم ها مدام درحال فکر کردن هستیم و در واقع به طور مداوم داریم با خودمون حرف میزنیم.

این حرف ها معمولا بسته به شرایط اون لحظه اون روز یا اون ماه فرق می کنه ولی معمولا یک سری شاخصه های ذهنی که ما اسم آنرا باور می زاریم مدام در ذهن ما تکرار میشه. اگر دقیق به گفتگوهای درونی خودتون گوش بدین خیلی راحت میتونین باورهاتون را پیدا کنید.

قدم بعدی اینه که ببینید کدوم باور درست و کدوم غلطه. باوری که حس خوبی در شما ایجاد می کنه یک باور مثبت هست و احتیاج به تقویت داره. باور غلط هم همون باوریه که حس بدی در شما ایجاد می کنه و احتیاج به تغییر داره.

اما راه خوبی که من همواره خودم بصورت ناخوداگاه ازش استفاده می کردم و می کنم ونتایج بسیار خوبی گرفتم اینه که وقتی ذهنتون مدام درگیر گفتگوهای ناخوشایند با خودش هست و شما احساس می کنید تسلطی بر ذهنتون ندارید و اونه که داره بر شما حکومت می کنه باید یه کاری بکنید تا این گفتگوها بدون جنگ و خونریزی خاموش بشه!!!


راهش اینه که :
برای خودتون یه سخنرانی ترتیب بدین. نه در مقابل جمع بلکه فقط خودتون برای خودتون!! یک جای خلوت که کسی شما رو نمی بینه پیدا کنید و تصور کنید کسانی مقابل شما نشستند و می خواین در رابطه با اون موضوع مشخص که داره در حال حاضر عذابتون میده باهاشون صحبت کنید.

مثال میزنم: فرض کنید استاد دانشگاه شما حق شما را خورده و شما عمیقا باور دارید که این استاد با شما مشکل داره یا مثلا کلا با خانما مشکل داره و امثال این گله و شکایت هایی که دانشجوها از استادا دارن و عمیقا هم این موضوعات را باور دارن و به خاطرش خیلی هم خودشون را اذیت می کنن.

شروع به سخنرانی کنید و زمانی سخنرانی تون را تمام کنید که احساس کردید مغزتون کاملا آرام وتهی شده و از اون احساس ناخوشایند خبری نیست.

هرکسی قلق خودش را داره. قلق مغز خودتون را بشناسید و ببینید با کدوم کلمات آرومتر میشه یا گول می خوره از همون کلمات استفاده کنید.

مثلا من در چنین موقعیتی اگر قرار بگیرم اینجوری شروع می کنم و انگار دارم واسه یک جمع حرف میزنم:

میگم ببینید دوستان من معتقدم هیچ استادی دشمنی و کینه ای با هیچ دانشجویی نداره. بنابراین این فکر بیهوده ای است که فکر کنیم بیخودی بهمون نمره کم دادند. من قطعا اندازه تلاشم نمره گرفتم و اصلا جای نگرانی نیس. بعلاوه اینکه نمره قرار نیس توی زندگی من نقش مهمی را بازی کنه. نمره فقط یک عدده و سال دیگه همین موقع اصلا من یادم رفته چنین اتفاقی افتاده پس چرا برای چنین چیز بی اهمیتی باید خودم را ناراحت کنم و ………..

این گفتگوها را به طرز مثبت با خودتون تکرار کنید با صدای نیمه بلند. تاکید می کنم با صدای بلند یا نیمه بلند. طوریکه صدای خودتون توی گوشتون بپیچه. اینکه توی ذهن با خودتون حرف بزنید نه تنها کمک نمی کنه بلکه موضوع را بدتر هم می کنه. حتما از این امکان استفاده کنید


در چنین شرایطی که تحت فشار ذهنی هستید و مدام افکار منفی و باورهای غلط در ذهن شما تکرار میشن یا حتی وقتی در یک جمع هستید که نمیتونید اون جمع را ترک کنید اما حضور در اون جمع و حرف هایی که داره رد و بدل میشه شما را اذیت میکنه به هر دلیل، مکان هایی مثل دستشویی یا حمام یا حیاط و راه پله و بالکن و…. حتما حتما جدی بگیرید. چند دقیقه ای ازحضور جمع خارج بشید و به این مکان ها برید.

و همین تکنیک سخنرانی را در عرض چند دقیقه برای خودتون انجام بدید تا ذهنتون آرام بگیره در واقع اینجوری هم تهدیدهای ناشی از صحبت های منفی جمع را خنثی می کنید و هم این تهدید ها را تبدیل به فرصت می کنید.

به مروز زمان احساس می کنید هم توی این فن تبحر پیدا کردید و هم اگر از صحبت کردن در جمع هراس دارید یا از سخنرانی کردن، به مرور با استفاده از این تکنیک ترس شما از سخنرانی هم می ریزه و به طرز عجیبی دایره لغات شما گسترش پیدا می کنه. چون در این شرایط ذهن شما داره تمام تلاشش را می کنه که بگرده و از تجربه قبلی شما راجع به لغات استفاده کنه تا شما را آروم کنه.

تجربه فوق العاده ایه. باور کنید من تضمین می کنم که به امتحان کردنش می ارزه.


http://kylerfjkj67890.blogzet.com/-11113406
http://milohaou25813.tribunablog.com/-10643410
http://jaidenstql55555.suomiblog.com/-11625330
http://keeganbqdd71470.shotblogs.com/-10412416
http://jaredlcpb97531.canariblogs.com/-12187550
http://chancepiuc57925.isblog.net/-13820340
http://lukaszwky87420.blogdon.net/-13133143
http://andresrguh20864.blogdigy.com/-10682716
http://riverjanz98531.tblogz.com/-11187904
http://shanesrdo15592.alltdesign.com/-16818610
http://caidenodoy58247.amoblog.com/-18195446
http://myleskkid33345.blogkoo.com/-15754026
http://brooksppni44445.total-blog.com/-21574961

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.