راز قانون جذب کائنات


بعد از تصور کردن چه کارکنیم؟
شاید این پرسش برای شما نیز پیش بیاید که بعد از تصور کردن و انجام این گام‌های پنج‌گانه باید چه کار دیگری انجام دهیم؟ «جک کنفیلد» یکی از استاد‌های مجموعه راز و نویسنده کتاب معروف «سوپ جوجه برای روح» به این پرسش پاسخ می‌دهد. او می‌گوید:

«بعد از تصور کردن چیزهایی که می‌خواهید در زندگی‌تان وجود داشته باشند، باید از آن حال و هوا بیرون بیایید و به چیزهایی فکر کنید که همین‌الان به خاطر وجودشان در زندگی خود شکرگزار هستید. به این نعمت‌ها و پیچ و خم ورودشان به زندگی‌تان فکر کنید و از داشتن آن‌ها واقعاً لذت ببرید. بعد از آن، روزتان را ادامه بدهید. چون قرار نیست تمام‌روز روی کاناپه بنشینید و فقط تصور کنید. باید برای جذب این خواسته‌ها به گونه‌ای مثبت در جریان زندگی قرار داشته باشید.»

این مطلب را حتما بخوانید: حسابداری ذهنی چیست و چه تاثیری بر تصمیم های معاملاتی ما می گذارد؟
زمان‌های جادویی برای تصور کردن
قانون جذب

تصور کردن همیشه جواب می‌دهد و تاثیر خود را در سازندگی خواسته و زندگیمان آن‌هم به شیوه‌ای که ما می‌خواهیم می‌گذارد؛ اما در طول روز، دو زمان طلایی وجود دارند که تصور کردن در آن‌ها می‌تواند چندین برابر تاثیر داشته باشد. این دو زمان، آخرین دقیقه‌های قبل از خوابیدن و اولین ثانیه‌های بعد از بیدار شدن در صبح روز بعد هستند. چون ذهن شما در تمام طول شب روی تصوری که داشتید کار می‌کند و آن را برایتان پخته‌تر و شفاف‌تر می‌سازد. از طرفی، در این مدت، به دنبال راه‌حل‌هایی ساده و کاربردی برای محقق شدن این تصورها می‌گردد. تصور در صبح هنگام نیز به شما انگیزه تلاش و نیروی ادامه دادن می‌دهد. یک صبح خوب، شروع یک روز پرنشاط و سرشار از امید را برایتان به ارمغان می‌آورد. گذشته از تمام این‌ها، با گنجاندن تصورتان در این دو زمان، دیگر نیازی نیست که بخشی از روزتان را برای تصور کردن خالی کنید.

احساس، کلید طلایی قانون جذب
قانون جذب، موتوری است که بدون سوخت، اصلاً روشن نمی‌شود. سوخت قانون جذب، احساس است. هدف از تصور کردن، مشخص کردن خواسته، باور داشتن به آن و انجام کارهایی برای همسو شدن با خواسته‌مان، تنها و تنها رسیدن به احساس لذت‌بخش داشتن آن خواسته است. احساس، بسیار مهم است، چون کائنات به زبان احساس با ما سخن می‌گوید. در زندگی، دقیقا همان چیزی برایمان رخ می‌دهد که آن را احساس می‌کنیم نه آن چیزی که مدام در حال فکر کردن به آن هستیم. احساس ما، سیستم راهنمای نوع و جهت افکار ما است و به ما کمک می‌کند تا بدانیم در حال جذب چه چیزهایی به زندگی‌مان هستیم. وقتی به چیزی فکر می‌کنیم یا رویدادی را در ذهنمان به تصویر می‌کشیم در حال تحریک احساس خود و جذب فیزیکی آن رویداد هستیم. گفتیم که کائنات کاری به خوب یا بد بودن فکرهای ما ندارد و فقط هر چه به او فرمان بدهیم را برایمان بیشتر و بیشتر فراهم می‌کند. درنتیجه اگر با این فکر و تصویرسازی، حس خوب و لذت‌بخشی در ما ایجاد شود، زندگی‌مان سرشار از ماجراهای خوب و فوق‌العاده می‌شود؛ گویی که دروازه خوشبختی و ثروت را به روی ما گشوده باشند؛ اما اگر با این افکار، احساس بد و ناراحتی در وجودمان ایجاد شود، ماجراهای ناراحت‌کننده و ناخوشایند از سر و کول زندگی‌مان بالا می‌روند و پشت سر هم بدبیاری می‌آوریم. از احساس خود به عنوان یک چراغ راهنمایی استفاده کنید. برای این کار باید روی فکرهایتان آگاهی داشته باشید و جنس فکرتان را بشناسید. درنتیجه این کار می‌توانید سر بزنگاه، مچ فکرهای ناخوشایند و دستورهای منفی به جهان هستی را بگیرید؛ مثلاً وقتی‌که غرق در فکر هستید لحظه‌ای به خودتان بیایید و این پرسش را از خودتان بپرسید:

«الان‌ چه احساسی دارم؟» اگر احساس شما خوب و لذت‌بخش بود، به آن فکر یا تصویرسازی ادامه دهید و اگر احساس بد و ناراحت‌کننده‌ای داشتید، مسیر فکری خودتان را تغییر دهید. با انجام مداوم این کار می‌توانید کنترل افکارتان را دست بگیرید و قدم بسیار بزرگی در ساخت زندگی‌تان با به کار بردن قانون جذب بردارید. یادتان باشد، این احساس است که جاذبه را ایجاد می‌کند نه تصویر یا حتی فکر به چیزی که می‌خواهیم. در حقیقت، تصور چیزی که می‌خواهیم باید آن‌قدر قدرتمند و شفاف باشد که احساس بی‌نیازی کنیم. تنها در این صورت است که قانون جذب را برای خودمان فعال می‌کنیم و این راز واقعاً وارد عمل می‌شود.

لیزا نیکولز: چیزی که فکر می‌کنید، چیزی که احساس می‌کنید و چیزی که پدیدار می‌شود، همیشه یکسان است؛ تمام دفعات!

درگیر چگونه و چطور نشوید
وقتی از تصور کردن و تعیین یک خواسته مشخص سخن می‌گوییم، منظورمان این است که فقط و فقط به نتیجه کار فکر کنید. اینکه چگونه چنین چیزی ممکن می‌شود به شما ارتباطی پیدا نمی‌کند. به قول باب پراکتور، شما روش رسیدن به خواسته خود را جذب خواهید کرد، البته اگر واقعاً خواسته‌ای بسیار روشن و مشخص داشته باشید. وظیفه ما این نیست که در جستجوی چگونه‌ها باشیم. چگونه یا روش رسیدن به خواسته‌ها از اعماق پایبندی و ایمان به چیزی که داریم نمایان خواهند شد. در حقیقت، «چگونه» جزو قلمروی کائنات است. او همیشه کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین، سریع‌ترین و هماهنگ‌ترین راه بین شما و خواسته‌تان را می‌شناسد. به قول «جول اوستین»، برای لحظه‌ای سکوت کنید و دست از قیل و غال بردارید؛ اجازه بدهید بذری که خداوند در زندگی‌تان کاشته است، رشد کند و جوانه بزند.


http://martinqyfk28528.shotblogs.com/-10367501
http://louispxxz38935.tribunablog.com/-10602321
http://andresafhj06173.suomiblog.com/-11578656
http://cashwgkm52418.blogdigy.com/-10637799 
http://zaneklid33322.mybjjblog.com/-11249462
http://keegantyad33323.canariblogs.com/-12141380
http://jasperfovb85285.blogkoo.com/-15705163
http://rowanbgij05172.uzblog.net/-11179545
http://rivercfih56778.tblogz.com/-11141931
http://stephentvtq88888.blogdon.net/-13089092
http://alexisgqyf06307.isblog.net/-13772646
http://trentontuqk29617.total-blog.com/-21522054
http://johnnypesf19753.alltdesign.com/-16771131

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.