آموزش سئو به صورت جامع

می توانید مطالب آموزش سئو را از این صفحه دنبال کنید و من را قدم به قدم دنبال کنید. محتوای این دسته به صورت هفتگی به روز می شود و در انتهای صفحه قرار می گیرد.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از مهم ترین موضوعات این روزها در بازاریابی دیجیتال است که به راحتی می تواند یک کسب و کار را زیر و رو کند.

سئو در واقع مجموعه ای از روش های بهینه سازی برای نمایش بیشتر یک سایت در نتایج مرتبط و هدف آن سایت در موتورهای جستجو است.

یک قدم قبل از یادگیری سئو
قبل از اینکه بخواهیم وارد مباحث بهینه سازی موتورهای جستجو شویم، باید درک درستی از خود موتورهای جستجو داشته باشیم. اگر ندانیم چگونه کار می‌کنند، تبدیل به روبات‌هایی می‌شویم که دائماً چک لیست‌های ماشین را علامت می‌زنند.

موضوعات مرتبط با موتورهای جستجو بسیار گسترده تر از آن چیزی است که بتوانم در این صفحه اطلاعات کافی در مورد آنها به شما بدهم. با این حال سعی می کنم نکات مهم را به صورت خلاصه بیان کنم تا با تحقیق بیشتر بتوانید اطلاعات گسترده ای را در این زمینه مطالعه کنید.

مفاهیم اولیه موتورهای جستجو
قبل از اینکه به تعریف سئو بپردازیم، باید بدانیم موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه نتایج مرتبط را جستجو می کنند. آنها چگونه صفحات را مشاهده می کنند؟ آنها نتایج را چگونه رتبه بندی می کنند؟

فایل صوتی مرتبط با این قسمت:

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتور جستجو در واقع سایتی است که اطلاعات مختلف را از وب جمع آوری کرده، ایندکس می کند و این اطلاعات را طبقه بندی و رتبه بندی می کند تا با توجه به پرس و جوی که کاربر برای این سایت ارسال می کند، پاسخ مناسبی بدهد.

مرحله صفر آموزش سئو:

این ویدیو را می توانید در اینستاگرام و یوتیوب تماشا کنید.

بنابراین، به طور خلاصه، موتور جستجو سه مرحله اصلی را طی می کند:

خزیدن: در این مرحله سعی می شود تمام صفحات موجود در وب را بررسی کرده و اطلاعات مناسب را بیابد.
نمایه سازی: در این مرحله داده های خزیده شده دسته بندی آموزش سئو و ذخیره می شوند تا با سرعت بسیار بیشتری به آنها دسترسی داشته باشید.
رتبه بندی: در این مرحله اطلاعات بر اساس پرس و جوی جستجو شده توسط کاربر رتبه بندی می شود. یعنی باید از مرتبط ترین صفحه به کم مرتبط ترین صفحات سفارش داده شوند.
از نظر سئو باید این فرآیند را برای موتور جستجو بهینه کنیم تا سایت ما به خوبی خزیده شود، اطلاعات به درستی ایندکس شود و از نظر محتوایی بهترین پاسخ را برای کاربر در پرس و جوی مورد نظر خود آماده کنیم.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود، با رشد صفحات وب و افزایش رقابت برای دیدن کار موتورهای جستجو، پیچیده تر شده و عوامل مختلفی در مرحله رتبه بندی دخیل هستند.

موتورهای جستجو چگونه نتایج را رتبه بندی می کنند؟
در طول این سال ها فاکتورهای زیادی معرفی شده اند که به اعتقاد ما در رتبه بندی تاثیرگذار هستند اما اگر بخواهیم به فاکتورهای اصلی موتورهای جستجو نگاه کنیم به سه پارامتر اصلی می رسیم.

ارتباط
اهمیت
شکوه
این 3 پارامتر مهم ترین مواردی هستند که موتورهای جستجو بررسی می کنند که هر کدام می توانند عوامل مختلفی را شامل شوند.

موارد فرعی دیگری نیز وجود دارند که در مرحله بعد یا در برخی زمینه ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

تقسیم بندی نتایج (بر اساس سابقه کاربر، زمان جستجو در ساعات روز یا سال، مکان کاربر و غیره)
تفاوت در نتایج
کیفیت
اعتماد

در این مقاله تعداد زیادی از عوامل موثر بر رتبه بندی نتایج گوگل را معرفی کرده ایم.

آموزش رایگان سئو
در سایت دانیال طاهری فر قصد داریم با آموزش های طبقه بندی شده و کاربردی به شما کمک کنیم تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید که علاوه بر تقویت سایت خود می توانید به کسب و کارهای دیگر نیز در کسب نتایج بهتر کمک کنید. .

به لینک های مهم آموزش سئو بروید

آموزش سئو با دانیال طاهری فر
آموزش سئو
آموزش سئو و فرآیند یادگیری آن دشوار، سخت و زمان بر است، بنابراین شاید همه نتوانند به پایان کار برسند! یادگیری بهینه سازی سایت یا سئو می تواند گزینه بسیار خوبی برای افرادی باشد که می خواهند مهارت های عملی و پول ساز را بیاموزند، افرادی که می خواهند کسب و کار خود را به سطح قابل قبولی ارتقا دهند و غیره، اما سئو چگونه باید انجام شود؟ اصول را یاد گرفتی؟ آموزش سئو، SEO PDF، فیلم ها و فیلم های سئو رایگان و غیره. می تواند مفید باشد؟ اگر می خواهید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید، تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

سئو چیست؟
«آجر اول را معمار کج می گذارد و دیوار کج می شود دیوار کج» جمله ای است که بارها شنیده اید، اما در این زمینه باید بدانید که اگر تعریف درست و ابتدایی از بهینه سازی سایت ندارید. ، شما نمی توانید فرآیند را شروع کنید SEO را یاد بگیرید!

برای تعریف ویکی‌پدیا سئو:

"بهینه سازی موتورهای جستجو؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به اختصار SEO (به انگلیسی: SEO)، یک فرآیند مناسب برای دیده شدن بهتر یک وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی طبیعی یک موتور جستجو است. Obi موتورهای جستجو انجام می دهند! هرچه این فرآیند به صورت بهینه تر انجام شود، در نهایت رضایت کاربر بیشتر می شود که باعث می شود روز به روز ورودی های بیشتری را در موتورهای جستجو برای سایت خود جذب کنید.

قبل از اینکه به بیان مفهوم سئو، مراحل یادگیری و آموزش سئو و ... بپردازیم، بهتر است به این نکته مهم در اینجا اشاره کنیم که موفقیت در زمینه سئو در درجه اول به رضایت کاربر و همچنین به اندازه شما بستگی دارد. می تواند در این زمینه هر چه زمینه موفق تر باشد، روند بهینه سازی سایت و عملکرد آن بهتر خواهد بود.

برای این کار می توانید از روش های مختلفی مانند افزایش سرعت سایت، ارائه محتوای قدرتمند، ریسپانسیو کردن سایت (رسپانسیو بودن سایت برای نمایش صحیح در پلتفرم های مختلف)، پاسخگویی به نظرات کاربران در مورد محصولات و خدمات خود و ... استفاده کنید. . .میتونه گزینه خوبی باشه

اگر در یادگیری در مورد سئو تازه وارد هستید، برای جزئیات بیشتر در مورد سئو، مقاله سئو چیست را بررسی کنید.

موفقیت کسب و کارهای آنلاین و استارت آپ ها با کمک سئو چگونه امکان پذیر است؟
در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان چند سالی است که «فرهنگ جستجو» در میان مردم جا افتاده است. در واقع مردم متوجه شده اند که با جستجو در گوگل یا سایر موتورهای جستجو می توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را بیابند، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند و حتی خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند! این فرهنگ و گسترش آن در بین مردم باعث شده تا روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام شود!

اگر سایت کسب‌وکار، تیم یا حتی شما بتوانید در صفحات موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشید، می‌توانید به صدها یا شاید هزاران مشتری بالقوه دسترسی پیدا کنید که کلمات کلیدی مورد نظر کسب و کار شما را جستجو می‌کنند.

در واقع شما به راحتی ارتباط برقرار می کنید، ارتباطی که می تواند فرصتی برای افزایش فروش یا مشتریان برای شما به ارمغان بیاورد.

ممکن است قبلاً کمی گیج شده باشید، اما اجازه دهید معنای سئو را با یک مثال ساده تر توضیح دهم:

فرض کنید در زمینه فروش انواع موبایل و تبلت کسب و کار دارید، این روزها که مردم به فکر خرید موبایل های خوب و گران قیمتی مانند آیفون 11 پرو هستند، اگر می توانید با یادگیری و مشاهده آموزش سئو سایت خود را بهبود ببخشید، نزدیک تر شوید. به رتبه های برتر گوگل با این کلمه کلیدی، می توانید فروش خود را تضمین کنید، هر چه رتبه صفحه جستجوی شما بهتر باشد، شانس بیشتری برای جذب اطلاعات خواهید داشت!

کاربران بیشتر به رتبه های برتر در گوگل اهمیت می دهند!
بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط موتور جستجوی گوگل، به طور میانگین بیش از 32 درصد از کاربران موتورهای جستجوی پلتفرم دسکتاپ و 24 درصد از کاربران پلتفرم موبایل بر روی رتبه اول گوگل کلیک می کنند که به معنای حداکثر جذب کاربر است. وقتی بتوانید مخاطب را به سایت خود جذب کنید، می توانید روند دستیابی به هدف خود را ترسیم کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد