بک لینک pbn چیست؟

 یکی از معیارهای گوگل برای شناسایی شبکه های لینک بیلدینگ، مالکیت دامنه است. اگر همه سایت هایی که شبکه هستند و یکدیگر را تقویت می کنند متعلق به یک فرد یا ثبت شده توسط یک شرکت واسطه باشند، درک رابطه آنها آسان خواهد بود.

برای جلوگیری از این مشکل، دامنه‌های شما باید با اطلاعات ثبت‌کننده‌های مختلف یا سایت‌های Who is پوشانده شود، البته مخفی کردن اطلاعات Who is برای شما هزینه‌های اضافی خواهد داشت و گوگل را به آن دامنه‌ها مشکوک‌تر می‌کند. در نتیجه توصیه می شود دامنه ها را تحت افراد مختلف ثبت کنید.

2- سایت های شبکه بر روی هاست یا سرور قرار دارند
شناسایی شرکت میزبان یا IP سایت شما کار بسیار ساده ای برای گوگل است. اگر سایت هایی که در شبکه شما هستند و یکدیگر را تقویت می کنند در یک ارائه دهنده و با یک IP باشند، خطر کشف شبکه توسط گوگل عملا زیاد است.

برای حل این مشکل باید هاست اختصاصی از شرکت های مختلف تهیه کنید یا برای هر سایت آی پی مشخصی تهیه کنید که باعث افزایش هزینه و سخت شدن مدیریت سایت می شود.

یکی از رایج ترین راه ها برای مخفی کردن اطلاعات میزبانی، استفاده از سرویس CDN مانند Cloudflare است که DNS سایت را تغییر می دهد و اطلاعات میزبانی اصلی را مخفی می کند. جالب است بدانید که حتی در هنگام استفاده از این سرویس باز هم IP اصلی توسط گوگل قابل شناسایی و ردیابی است!

3. دامنه هایی که خریداری می کنید با ماهیت و محتوای جدیدی کار می کنند
وقتی نوبت به شناسایی و خرید دامنه های رایگان و قابل اعتماد می رسد، باید از محتوا و ساختار آنها نیز آگاه باشید. زیرا با تغییرات اساسی در محتوا و ساختار یک سایت، گوگل می تواند متوجه ورود آن به شبکه ای از لینک ها شود.

تصور کنید با سایتی قدیمی و معتبر در زمینه گردشگری مواجه شده اید که به دلایلی فعالیت خود را متوقف کرده است. با خرید این دامنه شما یک سایت جدید با ساختار URL متفاوت و البته محتوای کاملا جدید خواهید داشت.

شخصیت و محتوای سایت های PBN را تغییر ندهید
از بین رفتن لینک های داخلی سایت، حذف محتوای ایندکس شده و البته کمبود صفحاتی که لینک های خارجی دریافت کرده اند از اعتبار و ارزش این دامنه می کاهد.

در این روش صفحات با ارزش دامنه شناسایی می شوند و ساختار URL و محتوای صفحات برای هاست شما کپی می شود.

4- اطلاعات تماس و نام تجاری را تغییر دهید
شاید رایج ترین اشتباه در ساخت بک لینک PBN استفاده از اطلاعات، برند، محتوا و تصاویر یکسان در همه سایت ها باشد. این امر باعث می‌شود که گوگل راحت‌تر پیوندهای بین سایت‌های شما و هدف شما از ایجاد یک شبکه پیوند را تشخیص دهد.

برای جلوگیری از این مشکل، از لوگوی سایت، اطلاعات تماس، موقعیت جغرافیایی، تصاویر و متن، صفحه درباره ما و غیره مطمئن شوید. برای هر سایت کاملا مشخص و دقیق هستند.

5- وجود محتوای تکراری یا عدم به روز رسانی آن
در گذشته، با کپی کردن مطالب از سایت های معتبر و با ایجاد دامنه وبلاگ جدید، به راحتی می توانستید وب خود را به روز نگه دارید. اما اگر امروز قصد دارید یک بک لینک PBN راه اندازی کنید، مطمئن شوید که هر سایتی در وب دارای محتوای منحصر به فرد و کاملا متفاوت است.

الگوریتم های گوگل در حال حاضر توانایی بالایی در تشخیص محتوای تکراری دارند و به چنین صفحاتی امتیاز نمی دهند. بنابراین اگر سایت های شما مطالبی را از وب جمع آوری کرده و بی هدف منتشر می کنند، هیچ شانسی برای حفظ اعتماد و انتقال آن به سایت اصلی ندارند.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای حفظ بک لینک های PBN خود انجام دهید این است که محتوای سایت خود را به روز نگه دارید.

6. سایت های موجود در یک شبکه به شبکه دیگری وابسته نیستند
هدف اصلی از ایجاد یک شبکه بک لینک خصوصی داشتن شبکه ای از بک لینک های انحصاری است، اما این باعث می شود فعالیت های شما به درستی توسط گوگل فریم شناسایی نشود.

اگر همه سایت‌های یک شبکه فقط یکدیگر را تقویت می‌کنند و به سایت‌های دیگر در حوزه فعالیت خود لینک نمی‌دهند، گوگل به احتمال زیاد در یک شبکه است.

برای جلوگیری از این مشکل، باید سایت های ارجاع دهنده مرتبط با دامنه هر دامنه را شناسایی کرده و در محتوا یا در بخش های مختلف صفحات به آنها لینک دهید. ساخت لینک های بومی برای سایت های شبکه PBN بسیار مهم است

7- اتصالات غیر فعال
دامنه‌هایی که ابتدا خریداری می‌شوند دارای اعتبار و لینک‌های خوبی هستند، اما باید برنامه‌ای برای حفظ و ارتقای آنها نیز داشته باشید. اگر سایت شما لینک های جدید یا نشانه های رضایت کاربران مانند واکنش ها و معرفی در شبکه های اجتماعی دریافت نکند، به تدریج ارزش و اعتبار خود را از دست خواهد داد.

در نتیجه، پیوند خارجی به سایت های موجود در شبکه شما همچنان یکی از مهمترین وظایف شما خواهد بود. هر مزرعه ای نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد تا ثمربخش باشد، بک لینک PBN نیز مزرعه ای در سایت های شماست شناسایی سایت های قدیمی و بازسازی آنها در هاست خود، از جمله اطلاعات تماس، لوگو و محتوای اختصاصی برای هر کدام، و افزودن مداوم محتوای جدید و اختصاصی به آنها، کاری دشوار و وقت گیر است.

مشکل زمانی پیش می‌آید که متوجه می‌شوید برای ایجاد یک PBN قوی به بسیاری از این سایت‌ها نیاز دارید و مدت زیادی طول می‌کشد تا مزرعه شما به ثمر برسد.

اگر استراتژی ساخت بک لینک PBN را مد نظر دارید، آن را یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید.

3- سایت خود را نادیده می گیریم
اگر زمان و انرژی صرف شده برای تولید و به روز رسانی لینک های PBN صرف ایجاد محتوای ارزشمند و تقویت سایت اصلی شود، چه اتفاقی می افتد؟ واقعیت این است که تقریبا 90 درصد از سایت های اینترنتی رقابت زیادی برای رسیدن به صفحه اول یا حتی رتبه بندی گوگل ندارند.

شلوغی های جانبی و یافتن راه هایی برای تقلب در گوگل ما را از تمرکز و داشتن زمان کافی برای سایت خود باز می دارد.

4- بهترین دوست شما بدترین دشمن شما می شود
گوگل دوست خوب ماست! بله، تا زمانی که به سئو اعتقاد نداشته باشیم، هیچ شانسی برای موفقیت در سئو نخواهیم داشت.

ما و گوگل یک هدف را دنبال می کنیم که رضایت کاربر است. هر بار که در مسیر رضایت مصرف کننده قدم می گذاریم، به طور موثری این پیوند دوستی را تقویت می کنیم و شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج جستجو خواهیم داشت.

آیا وب سایت PBN ما جریمه می شود؟
این یکی از سوالات متداول در انجمن ها بود و ... وقتی نام این نوع لینک بیلدینگ قدرتمند را می شنوند این سوال به ذهنشان خطور می کند. هم خطرناک است و هم بی خطر. روشی که ریسک آموزش این روش در سطح شبکه را دارد بسیار زیاد است و افراد از این روش پیروی می کنند و در نهایت وب سایت خود را جریمه می کنند. اما راه درست این است که به صورت طبیعی و منظم برای خود یک شبکه لینک بیلدینگ ایجاد کنید و به سایت مورد نظر خود لینک دهید.

آیا باید PBN انجام دهیم یا خیر؟
در حال حاضر هیچ تعهدی وجود ندارد و شما نیازی به انجام چنین لینک سازی برای خود نخواهید داشت، می توانید زمانی را که صرف این عملیات می کنید صرف ایجاد محتوای خلاقانه برای رشد طبیعی وب سایت خود کنید. همه این موضوعات به شما و استراتژی سئوی شما مربوط می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.