نکات مهم برای استفاده از خدمات طراحی سایت

در چند دقیقه آینده در سفری برای طراحی سایت خواهید بود که مهمترین و کلیدی ترین نکات برای طراحی و بهینه سازی وب سایت در انتظار شماست. یک وب سایت موفق با ترافیک بالا از یک طراحی یا به قول معروف یک مهندس قدرتمند شروع می شود و با تلاش مستمر و پیگیر به بهترین نتایج می رسد.

شما باید ذهن، چشم، گوش و حواس مصرف کنندگان را به خوبی تغذیه کنید تا شما را بخوانند و در نتیجه از شما خرید کنند. همه چیز به طراحی صحیح و اجرای دقیق بستگی دارد. این 14 نکته مهم و کلیدی در طراحی سایت را با هم مرور می کنیم.

۱- برنامه داشته باشید.
طراحی وب سایت خود را شروع کنید. اما نه. این کاملا اشتباه است. اول از همه باید برنامه داشته باشید و مطمئن شوید که کاربران در دنیای اینترنت به وب سایت شما نیاز دارند و شما باید برای آنها سایت طراحی کنید. شما باید برنامه ای برای یافتن و تأثیرگذاری بر این مخاطبان هدف داشته باشید تا این مخاطبان یا مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

چه صفحاتی برای این مخاطب مورد نیاز است؟ چه محتوایی بر این کاربران تأثیر خواهد گذاشت؟ این کاربران چه مشکلاتی دارند و چگونه باید مشکلات آنها را حل کنید؟ شما باید تمام این سوالات و بسیاری دیگر را از خود بپرسید و به آنها پاسخ دهید. به این ترتیب می توانید ایده کاملی از وب سایت خود و آنچه برای طراحی نیاز دارید به دست آورید.

2. از قرار دادن عناصر اضافی در سایت خودداری کنید
برخی از عناصر وب سایت شما را شلوغ تر می کنند و هدفی جز آزار مخاطبان و بازدیدکنندگان ندارند. انیمیشن های پیچیده و محتوای بسیار طولانی و عکس های نامربوط یا با اندازه و کیفیت نامناسب به هیچ وجه نباید در وب سایت شما وجود داشته باشد. زیرا مصرف کنندگان از چنین چیزهایی فرار می کنند.

شما 8 ثانیه فرصت دارید تا به نحوی توجه مخاطب را به خود جلب کنید و اولین برداشت شما مهمترین برداشت شماست و باید مستقیماً به اصل مطلب بروید و وقت مخاطب را تلف نکنید. شما باید مفید و مختصر باشید تا به عنوان قدرتمند شناخته شوید. محتوای هدفمند یا حتی یک تصویر جذاب و جذاب می تواند اولین تماس شما با مخاطبان باشد.

استفاده از اصطلاحات مبهم و گیج کننده، کلمات دشوار، یا محتوای بسیار سطحی یا بسیار عمیق ایده خوبی برای شروع نیست. مخاطبان خود را بشناسید و با آنها به زبان خودشان صحبت کنید.

3. رسانه های اجتماعی و دکمه های فالو را در وب سایت قرار دهید.
ایجاد محتوای عالی بدون دکمه های اشتراک گذاری یک اشتباه کامل است. اگر وب سایت شما دارای این نقص است، به این معنی است که شما ترافیک زیادی را که از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت شما می آید از دست داده اید و وبلاگ خود را به نوعی بسته اید.

بهتر است این دکمه های اشتراک گذاری را در پایین پست ها و پس از مطالعه کامل پست قرار دهید تا مخاطبان در صورت جذابیت، بلافاصله آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر به دنبال ابزاری برای ایجاد این دکمه ها هستید، SumoMe و Shareaholic می توانند گزینه های خوب و قدرتمندی برای این کار باشند.

4. فراخوانی برای اقدام را اجرا کنید.
اگر کاربران از وب سایت شما بازدید کنند، آیا می دانند که پس از انجام یک کار چه کاری انجام دهند؟ البته اگر مسیر جالبی به آنها ندهید، به راحتی وب سایت شما را ترک می کنند و هرگز به عقب نگاه نمی کنند. دکمه های Call-to-Action این کار را انجام می دهند و راهی برای کاربران داخل وب سایت هستند.

از Call-to-Action برای رفتن مستقیم به فروشگاه استفاده نکنید و سعی کنید آنها را به صفحاتی هدایت کنید که مورد علاقه آنها هستند تا به نوعی با آنها درگیر شوند. به خاطر داشته باشید که اگر کاربر را درگیر کنید و بر آن تأثیر بگذارید، می‌توانید به راحتی محصول یا خدماتی را به او بفروشید.

5. از عکس های صحیح و مناسب استفاده کنید.
خوشبختانه شما انتخاب های زیادی برای عکس دارید که می توانید از بین آنها مناسب ترین عکس را انتخاب کنید. شما باید این عکس ها را درست، اندازه، ابعاد و کیفیت مناسب و کاملا کاربردی و معنادار در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر عکسی که در سایت قرار می دهید باید برای هدف خاصی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت بهتر است به جای عکس یک صفحه سفید خالی بگذارید.

همچنین برای این کار نیازی به داشتن عکاس ندارید و می توانید از عکس های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و وب سایت هایی مانند Shutterstock هستند که با هزینه ای نسبتا ناچیز این عکس ها را در اختیار شما قرار می دهند.

6. یک منوی کاربری خلاقانه و کاربردی قرار دهید.
هنگام طراحی سایت، جهت گیری آن یک نکته کلیدی است و باید نقشه سایت مناسب و دقیقی تهیه کنید تا کاربران بتوانند به راحتی به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشند. هیچ چیز بدتر از یک سایت گیج کننده و بی نظم نیست و با بهبود سازماندهی سایت، کاربران احساس راحتی می کنند و بیشتر به شما سر می زنند. تمام هدف شما این است که سایت شما مخاطب را ناامید نکند.

اگر کاربران به راحتی نتوانند آنچه را که نیاز دارند در سایت پیدا کنند، مطمئنا دلیلی برای خدمات طراحی سایت ماندن در سایت شما پیدا نخواهند کرد، یک دکمه جستجوی قدرتمند، منو و دسته بندی های سازماندهی شده می تواند اولین قدم در این مسیر باشد.

7. پوز اعتماد و اعتبار کلی سایت افزایش می یابد.

صفحه اصلی شما می تواند چندین برگه داشته باشد:

ویدیوی معرفی
محصولات و اسلایدرها را مشاهده کنید
ویژگی های محصول
درباره ما
بخش مشتری
مطالعه موردی
منابع و لینک های مورد نیاز
8. از فضای سفید نترسید.
فضای سفید یا فضای خالی عنصری درخشان در طراحی وب سایت است که خوانایی و دید وب سایت را بهبود می بخشد. به این فضا «فضای منفی» نیز می گویند زیرا مواردی مانند محتوا، عکس یا موارد مشابه در این مناطق دیده نمی شود.

بسیاری از صاحبان سایت اصرار دارند که از ذره ذره سایت برای نمایش محصولات و خدمات یا قرار دادن مطالب و توصیه های مفید استفاده کنند، در حالی که این کاملا اشتباه است و فضای خالی به محتوای سایت و کاربران اجازه تنفس می دهد و بدون شلوغی و سردرگمی به سایت نظم می دهد. عناصر. تا به حال فکر کرده اید که چرا گوگل فقط یک صفحه سفید با یک تصویر، یک نوار جستجو و چند دکمه ساده است؟

9. وب سایت را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
باید بدانید که در حال حاضر حداقل 80 درصد از کاربران اینترنت گوشی هوشمند دارند و از آن برای بازدید از وب سایت ها، مطالعه و حتی خرید استفاده می کنند. بنابراین وب سایت شما باید واکنش گرا و کاملاً برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده باشد تا کاربران موبایل احساس راحتی کنند.

10. قابل مشاهده باشید.
اگر می خواهید حضور آنلاین موثری داشته باشید و بتوانید از آن درآمد کسب کنید، ابتدا باید توسط مخاطبان دیده شوید.

این امر با ایجاد یک استراتژی سئوی مناسب امکان پذیر است که باید با توجه به شخصیت مخاطبان و مشتریانی که به دنبال چیزهایی در موتورهای جستجو هستند، انجام دهید. ایجاد محتوای مرتبط با این کار و بهینه سازی برای کلمات کلیدی، ایجاد و انتشار ویدئو، وبلاگ و مقاله و مواردی از این دست راه هایی برای دیده شدن در اینترنت و موتورهای جستجو مانند گوگل است.

ابتدا باید در مورد مرتبط ترین کلمات کلیدی تحقیق کنید و دقیقاً بدانید که کاربران شما در اینترنت به دنبال چه چیزی هستند و بر اساس آن محتوا ایجاد کنید، سپس کاربران شما را پیدا کرده و به تدریج شما را می شناسند و مشتری شما می شوند. در نظر داشته باشید که سئو فرآیندی تدریجی است و یک شبه نتیجه ای از آن نمی گیرید و باید با تلاش مستمر و روزانه انجام شود.

11. به آزمایش و تجزیه و تحلیل ادامه دهید.
ارزیابی روش هایی که برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده می کنید بسیار مهم است و باید بدانید که کاربران شما چگونه با شما و وب سایت شما تعامل دارند، نرخ کلیک، ترافیک دریافتی و نرخ فروش شما چقدر است و کیفیت آن چقدر است. صفحات شما در موتورهای جستجو و رتبه شما چند است؟

اگر صدها صفحه و مقاله دارید، باید آن صفحات را تجزیه و تحلیل کنید و عملکرد هر یک را مشخص کنید، سپس بر اساس آنها قدم بعدی خود را بردارید. گاهی اوقات می توانید تغییراتی را در سایت ایجاد کنید و منتظر بمانید تا نتیجه را ببینید، این تست ها می توانند موفقیت شما را تضمین کنند و هرگز نباید از انجام تست ها بترسید یا آنها را رها کنید. تست هایی مانند A/B عمدتا می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

12. روابط شکسته خود را اصلاح کنید.
بسته به تعداد صفحات و حجم وب سایت شما، ممکن است لینک های شکسته در وب سایت شما ظاهر شود و کاربران در هنگام استفاده از محتوای وب سایت شما با خطای 404 مواجه شوند و این خبر بسیار بدی است و کارایی و اثربخشی وب سایت شما را به همراه خواهد داشت. دستخوش تغییرات منفی و مخرب شده و تجربه کاربری وب سایت شما را در کسری از ثانیه از بین می برد.

شما باید حداکثر تلاش و دقت را برای رفع این لینک های شکسته انجام دهید زیرا این لینک های شکسته تأثیر منفی بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما دارند. ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد و اکثر ابزارهای سئو امکاناتی برای یادگیری این لینک ها و رفع آنها دارند.

13. پیشنهادات و ایده های جدید و ویژه ارائه دهید.
اینکه چگونه بازدیدکنندگان و مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید یا به قول بازاریاب ها آنها را وارد قیف فروش کنید و آنها را مجبور کنید بارها و بارها از شما خرید کنند، تنها با ارائه ایده ها و پیشنهادات جدید و خاص امکان پذیر است. تقلید از سایت های رقیب ممکن است در ابتدا برای شما مفید باشد، اما تا زمانی که نتوانید صدای خود را بسازید، همیشه در سایه رقبای خود خواهید بود.

اگر این کار را با مشورت همکاران و خلاقیت و ایده پردازی انجام دهید، کار پیچیده ای نیست و اگر تلاش و پشتکار مستمر داشته باشید، مطمئناً به نتیجه خواهید رسید و تصمیمات شما در این زمینه می تواند تعیین کننده باشد. در عین حال از تصمیم گیری نترسید، شکست بخورید و دوباره بلند شوید. بسیاری از شرکت‌های بزرگی که اکنون می‌شناسید، بارها شکست خورده‌اند، اما از آن‌ها آموخته‌اند و ادامه داده‌اند.

14. محتوای متناسب با شخصیت مخاطب ایجاد کنید.
اگر محتوایی می نویسید که کاربران را جذب می کند، باید مراقب باشید که در دام نیفتید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.