قیمت خدمات سئو سایت و دوره های سئو

هزینه سئو چقدر است؟
هیچ قیمت ثابتی برای خدمات سئو وجود ندارد زیرا همه چیز در سئو رقابتی است. یعنی اگر سایت شما در زمینه گردشگری و فروش بلیط فعال است و می خواهید به صفحه اول کلمات کلیدی بسیار رقابتی مانند خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد برسید، احتمالاً باید بیش از 50 میلیون تومان در ماه هزینه کنید. اما در مقایسه با قرار گرفتن در صفحه اول با کلماتی مانند خرید کتاب آشپزی، می تواند کمتر از 5 میلیون تومان در ماه هزینه داشته باشد زیرا رقابت کمی در این زمینه وجود دارد. پیشنهاد می کنم مقاله نحوه محاسبه هزینه سئو را مطالعه کنید.

آیا باید با یک شرکت سئو کار کنیم یا سئوی فریلنسری؟
اینکه با یک شرکت سئو کار کنید یا سئوی آزاد کار با یک شرکت خدمات سئو سایت یا یک شرکت سئو تصمیم شخصی شماست و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال کار با متخصصین سئوی فریلنسری کمی ریسک دارد، اما از طرفی هزینه خدمات سئو در شرکت ها همیشه بالاتر از هزینه خدماتی است که متخصصان سئو آزاد ارائه می دهند. بنابراین در اینجا شما باید بین ریسک و هزینه یکی را انتخاب کنید.

قبل از همکاری به چه نکاتی توجه کنیم؟
مهم ترین نکته قبل از انتخاب سئو یا شرکتی برای سپردن پروژه برای سایت شما، نمونه کار است! در واقع قبل از عقد هر قراردادی با طرف مقابل، حتما باید نمونه کار آنها را ببینید و مطمئن شوید که این افراد صلاحیت های لازم برای همکاری را دارند یا خیر. علاوه بر این، حتی پیشنهاد می کنم اگر شخص یا شرکتی سایتی را به عنوان نمونه کار خود به شما معرفی کرد، با صاحب سایت تماس بگیرید و علاوه بر تایید صحت این ادعا، تجربه کار با آن شرکت را نیز جویا شوید. یا شخص SEO .

همچنین حتما قرارداد محکم و کامل بنویسید و قبل از امضای قرارداد به طرف مقابل پولی پرداخت نکنید. به یاد داشته باشید که در بخشی از این قرارداد طرف مقابل باید ذکر کند که در صورت عدم انجام تعهدات (سئوی کلمات مورد نظر) باید تمام یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند.

از چه کلماتی باید بترسیم؟
میخوام 2 جمله رو بهتون معرفی کنم که به محض شنیدن از دهن یه سئوکار باید رابطه تون رو با اون تموم کنید!

جمله اول: شما را به لینک 1 از کلمات مورد نظر می بریم! راستش را بخواهید، حتی قدیمی ترین و با تجربه ترین متخصصان سئو در سطح وب فارسی و انگلیسی قول نمی دهند که سایت شما را به لینک 1 ببرند. نه اینکه لینک 1 در دسترس نیست، اتفاقاً در همه پروژه های ما و سایر شرکت های سایت وجود ندارد. در بسیاری از کلمات به لینک 1 می رسد. اما وقتی سئو قول می دهد که شما را به اولین لینک همه کلمات برساند، باید مشکوک باشید زیرا با توجه به فضای رقابتی، احتمال راه اندازی سایر رقبا و غیره، چنین چیزی عملا غیرممکن است.

جمله دوم: کمتر از 1 ماه دیگر به صفحه 1 خواهیم رسید! ببینید همانطور که در بالا گفتم روش های سئو به نام سئو کلاه سیاه وجود دارد که گوگل به شدت با آنها مخالف است. البته مشکل اینجاست که هنوز تکنیک های کلاه سیاه وجود دارد، اما گوگل نتوانسته آنها را تشخیص دهد. متاسفانه برخی از متخصصان سئو این تکنیک ها را یاد گرفته اند و با کمک آنها سایت کارفرما را در مدت زمان کوتاهی در صفحه 1 قرار می دهند. نکته مهمی که باید بدانید این است که اکثر این تکنیک‌ها، از آنجایی که شما را به سرعت به صفحه 1 می‌رسانند، رتبه شما را نیز به سرعت کاهش می‌دهند. از طرف دیگر، اگر سئوی شما را اساسا انجام دهند، ماه ها و حتی سال ها پس از اتمام پروژه در صفحه 1 خواهید ماند.

2_ مطالعه سئو
برای یادگیری سئو، اما راه دوم سئو سایت این است که خودتان کار را انجام دهید و این مهارت را یاد بگیرید. درست مانند بسیاری از صاحبان مشاغل اینترنتی. اگر چنین قصدی دارید، 2 راه پیش رو دارید:

آموزش رایگان
یادگیری رایگان اغلب با استفاده از منابع رایگان در وب به زبان فارسی و انگلیسی انجام می شود. به عنوان مثال، سایت هایی که دوره های کوتاه مدت رایگان یا ویدیوهای یوتیوب را برگزار می کنند. صادقانه بگوییم، تبدیل شدن به یک متخصص سئو از طریق منابع رایگان اولاً زمان بر و در مرحله دوم دشوار است. زیرا هیچ یک از این منابع اصول مهم سئو مانند استراتژی بک لینک، تکنیک های کلاه خاکستری و غیره را به شما آموزش نمی دهند. اما اینطور نیست که از این طریق چیزی یاد نگیرید و نتوانید با استفاده از آموخته های خود سایت را بهینه کنید.

نکته: به نظر من اگر تصمیم شما برای تحصیل رایگان جدی است، حداقل به کلاس های آموزشی بروید.

_ شرکت در دوره
راه حل دوم شرکت در دوره های آموزشی است. این دوره ها به صورت تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش می دهد و عملا شما را به یک متخصص سئو تبدیل می کند. اگر به این مسیر علاقه دارید مطالعه مقاله آموزش سئو مقایسه دوره های سئو فارسی را فراموش نکنید تا از بین دوره های برگزار شده در ایران بهترین را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کرده ام مفهوم سئو را به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن به شما آموزش دهم و توضیح دهم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.