طراحی سایت چگونه است؟

طراحی سایت چیست؟ به نظر شما در واقع چه معنایی دارد؟ یک لحظه فکر کنید... ببینید آیا تمام مراحل طراحی سایت را به خوبی می دانید یا خیر؟

در نگاه اول، پاسخ به این سوال بسیار ساده است. درست است که اگر بخواهیم نگاهی گذرا به مفهوم طراحی سایت بیندازیم، زمان زیادی را برای پاسخ به این سوال صرف نمی کنیم. طراحی سایت به معنای طراحی و ایجاد یک وب سایت یا به روز رسانی یک وب سایت قدیمی است.

اما اگر این پاسخ به طور کامل به سوالات ذهن شما پاسخ نمی دهد، می توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. آرانیک وب در ادامه به شما می گوید که برای ایجاد یک وب سایت چه چیزی لازم است، چه کسی طراح وب سایت نامیده می شود و برای ایجاد یک وب سایت به چه مهارت ها و دانشی نیاز دارید. اما قبل از آن، بیایید ببینیم طراحی وب سایت از کجا شروع شد؟

طراحی سایت چیست و مراحل طراحی سایت چیست؟

تاریخچه طراحی سایت
اولین وب سایت جهان در 6 آگوست 1991 متولد شد که به پروژه جهانی وب یا W3 معروف است. این وب سایت توسط "تیم برنرز لی" طراحی شده است، هنوز هم در http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. موجود است.

همانطور که لینک اولین سایت دنیا را مشاهده کردید، این سایت و سایر سایت های اولیه طراحی خاصی نداشتند و از عناصری مانند تصاویر، فایل های صوتی یا متنی، رنگ ها و ... استفاده نمی کردند.

اما با گذشت زمان و با معرفی مرورگرهای مختلف از نت اسکیپ و مایکروسافت و با استفاده از کد نویسی HTML و جاوا اسکریپت، راه اجرای طراحی گرافیکی و چیدمان صفحات وب هموارتر شده است. اما به نظر می رسد که مایکروسافت تأثیر زیادی روی آن دارد.

در سال 2000، با معرفی اولین نسخه اینترنت اکسپلورر برای سیستم های مک که به طور کامل از HTML 4.1 و CSS 1 پشتیبانی می کند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و همچنین طراحی وب سایت به وجود آمد. جالب اینجاست که این مرورگر اولین مرورگری بود که فرمت تصویر png را به طور کامل پشتیبانی کرد.

تاریخچه طراحی سایت

طراحی سایت چیست: طراحی سایت (طراحی وب سایت) یا طراحی وب به معنای ایجاد بستر اینترنتی برای ارائه خدمات، اطلاع رسانی، نمایش یا فروش محصولات است. طراحی سایت شامل خرید دامنه و هاست، طراحی گرافیک، کدنویسی صفحات وب، تولید محتوا و رعایت اصول سئو می باشد.

در واقع باید وب سایتی ایجاد کنید که مرتبط با صنعت شما و کاربر پسند باشد و سپس آن را در صفحه اول گوگل قرار دهید تا بهتر دیده شود.

در هر صورت تیم آرانیک وب آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما می باشد.

طراح سایت کیست؟
یک طراح وب سایت با توجه به فرآیند طراحی وب سایتی که در آن درگیر است وظایف مختلفی دارد. به طور کلی در هنگام طراحی و راه اندازی یک سایت به دو تیم یا فرد برای طراحی قسمت Back-end یا کد و Front-end یا قسمت گرافیکی و نمایشی سایت نیاز داریم.

طراح بک اند شخصی است که وظیفه نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اولیه وب سایت را بر عهده دارد.

این کدنویسی در واقع از دید بازدیدکنندگان یک سایت پنهان است. یک متخصص طراحی وب سایت که مسئولیت توسعه back-end را بر عهده دارد از زبان های برنامه نویسی مانند Python، ASP، PHP و غیره استفاده می کند.

هنگام بحث در مورد طراحی front-end، تمام کارها برای بهبود ویژگی های بصری سایت انجام می شود.

در واقع هر چیزی که بازدیدکننده سایت می بیند حاصل کار یک توسعه دهنده فرانت اند یا شخصی است که با کمک کدهای مختلف ظاهر وب سایت را شکل می دهد.

برای توسعه ظاهر سایت، کدنویسی مورد نیاز است و این کدها به زبان هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نوشته می شوند.

اما به یاد داشته باشید که همیشه در این فرآیند، همکاری با یک طراح گرافیک وب می‌تواند به نتایج بسیار بهتری منجر شود و طرح‌های خلاقانه محقق شود.

انواع طراحی سایت
وب سایت ها به دو دسته وب سایت های ایستا و وب سایت های پویا طبقه بندی می شوند:

طراحی سایت استاتیک
در طراحی سایت استاتیک برای هر صفحه از سایت یک فایل جداگانه بر روی سرور ذخیره می شود و هر بار که به آن صفحه نیاز باشد مجددا از سرور خوانده شده و به کاربر نمایش داده می شود.

یکی از مزایای این نوع طراحی وب که تا سال 2015 رواج داشت، سهولت طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با گذشت زمان و با ارائه سرورهای ارزان قیمت و افزایش فناوری امنیت سرور، این طراحی به تدریج جای خود را به طراحی وب سایت پویا داد.

البته همه وب سایت های داینامیک همچنان بخش هایی با طرح های ایستا ایجاد می کنند و در واقع همه وب سایت ها دارای بخش هایی استاتیک در طراحی خود هستند.

طراحی سایت پویا
صفحات سایت داینامیک یک طراح هستند

https://mohaje-s-school.thinkific.com/pages/6efaf1

https://99designs.com/blog/web-digital/what-is-web-design/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.