طراحی سایت از 0 تا 100 چیست؟

طراحی سایت چیست و از کجا باید برای طراحی سایت اقدام کنیم؟ وقتی از ایجاد وب سایت فروشگاهی صحبت می کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که طراحی سایت بصری و نحوه چیدمان محصولات، مهم ترین عوامل موفقیت یا شکست پروژه هستند، جدا از اینکه روی چه پلتفرمی کار می کنیم و چه چیزی. زبان برنامه نویسی که برای طراحی فروشگاه استفاده می کنیم .
باید در نظر داشته باشیم که خدمات طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی می تواند مورد توجه مخاطبین و مشتریان قرار بگیرد یا نه درست مانند یک فروشگاه در یک فضای فیزیکی.


نکات طلایی و کاربردی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
? طراحی فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت به اصطلاح پایین و کند است، وب سایت بارگذاری شود و صفحه فروشگاه اینترنتی شما بارگیری شود و کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که سرعت سایت شما بسیار مهم است و برای سئوی سایت شما و همچنین جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتریان فروشگاه ما مهم است. برای درک اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی به این مثال نگاه کنید. فرض کنید به دنبال محصولی برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی هستید، اولین کاری که باید برای طراحی سایت انجام می دهید این است که نام محصول یا عبارات مرتبط با آن را جستجو کنید. پس از جستجوی گوگل، صفحه اول گوگل 10 لینک سایت را به شما نشان می دهد و کاری که انجام می دهید این است که 3 یا 4 یا بیشتر از آن 10 سایت را در یک پنجره جدید باز کنید. اتفاقی که می افتد این است که منتظر می مانید تا این سایت ها باز شوند و به محض لود شدن اولین سایت و ظاهر شدن صفحه آن، وارد آن سایت یا فروشگاه آنلاین می شوید، بنابراین وب سایت حتی 1 ثانیه آن را برده است. زودتر ظاهر شد و صفحه آن بارگذاری شد، بنابراین سرعت فروشگاه آنلاین شما حتی برای 1 ثانیه ارزشمند است.


? یکی از راه‌های داشتن یک وب‌سایت موفق که به مشتریان خود اهمیت می‌دهد، استفاده از تصاویر کوچک محصول مانند 10 تا 20 کیلوبایت است. ممکن است بارگذاری نشود و باعث خروج بازدیدکنندگان و کاهش ترافیک وب سایت شود. سعی کنید همیشه از تصاویر مناسب برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویری که نزدیکترین آنها به محتوای سایت و موضوع فعالیت آن باشد باعث آسودگی و ارزشمندی کاربران می شود. سایت شما به گوگل ارسال می شود.


سعی کنید همیشه از رنگ های گرم و دلنشین استفاده کنید که حس اعتماد را به کاربر القا می کند و کاربران را به سمت طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی جذب می کند، هرگز از رنگ های تند و زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود استفاده نکنید. استفاده نکنید موضوع UX و تجربه کاربری را جدی بگیرید.

? بهتر است در طراحی سایت فروشگاهی خود از فونت های مناسب برای سربرگ سایت استفاده کنید مانند سریف ها و برای متون سایت از فونت های sans-serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها به راحتی خوانده می شوند و برای کاربران شما جذاب هستند. در طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای، بهتر است از فونت های 2 تا 3 برای نوشتن مطالب سایت استفاده کنید که به جذابیت سایت شما می افزاید و باعث می شود کاربران شما در تعامل با وب سایت احساس راحتی بیشتری داشته باشند.


برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاه خود مراقب باشید زیرا زیاده روی در آن منجر به کاهش بازدیدکنندگان سایت می شود. چرا؟ از آنجایی که کاربران برای دیدن تبلیغات به سایت شما نیامده اند و هدف آنها کسب اطلاعات مفید از محتوای وب سایت شما است، بنابراین اگر تبلیغات شما آنها را آزار می دهد، باید انتظار خروج آنها از سایت را داشته باشید، در این صورت شانس خود را افزایش خواهید داد. برای جذب بیشتر و همچنین از دست دادن پول بیشتر. توصیه دیگر این است که هرگز از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید، زیرا چنین تبلیغاتی بیشترین آسیب را به سایت فروشگاهی شما وارد می کند و مبلغی که با قرار دادن آنها در سایت خود دریافت می کنید با ضرر کاربران شما مقایسه می شود. ارزش آنچه را که طی کرده اید ندارد بهترین کاری که می توانید برای تبلیغ سایت فروشگاه خود انجام دهید این است که از یک بنر ساده و غیر چشمک زن در اندازه های کوچک استفاده کنید که بیشترین ارتباط را با صنعت شما دارد، زیرا فقط بنرهای مفید در تبلیغات دیده می شوند.


فروشگاه آنلاین خود را برای همه مرورگرها بسازید، نه برای دو مدل از مرورگرهای فعلی، این کار باعث آزار بازدیدکنندگان و کاهش چشمگیر تعداد بازدید از سایت شما می شود.

صفحه فروشگاه آنلاین خود را به گونه ای طراحی کنید که با صفحه دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند، سازگار باشد. به این می گویند برنامه نویسی وب سایت یا طراحی سایت واکنش گرا. با پیاده سازی طراحی سایت ریسپانسیو در طراحی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود، حتی می توانید کاربرانی را که از تلفن همراه یا تبلت برای وب گردی استفاده می کنند، جذب کنید.
گوگل در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از 51 درصد از افرادی که به صورت روزانه از اینترنت استفاده می کنند از طریق تلفن همراه و تبلت به اینترنت متصل هستند و این اولین بار است که کاربران موبایل در این زمینه از کاربران رایانه های شخصی و لپ تاپ پیشی گرفته اند. و این عامل طراحی سایت محرکی است که به شما کمک می کند یک سایت را در آن واکنش گرا کنید

https://site-8023649-9130-7428.mystrikingly.com/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.