آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

ممکن است تبلیغ یک رژ لب را ببینید که به دنبال آن تبلیغ بیسکوئیت های Oreo است و در نهایت یک فست فود، در حالی که شما مردی 22 ساله و دارای دیابت هستید! چنین فردی هدف افتضاحی برای دیدن این تبلیغات محسوب می شود، در زمینه تلویزیون شما هیچوقت نمی دانید که در حال دسترسی پیدا کردن به چه کسانی هستید، تنها می توانید تعداد چشمانی که تبلیغ شما را می بینند را بدانید.

با توجه به موارد گفته شده، آیا می توان گفت که تبلیغات تلویزیونی کاملاً از بین رفته است؟ نه کاملاً. همچنان یک مدل تبلیغ تلویزیونی وجود دارد که ارزش اجرا دارد اما هزینه بر است.

یادتان است که گفتیم اجاره یک بیلبورد در مرکز شهر می تواند میلیون ها تومان هزینه برای شما داشته باشد؟ جالب است بدانید که یک تبلیغ 60 ثانیه ای میان پخش زنده مسابقات ورزشی مهم مانند فوتبال می تواند برای شما بیشتر از 100 میلیون تومان هزینه داشته باشد! با توجه به میزان وایرال و بیاد ماندنی بودن این تبلیغات، آن ها می توانند خرج هزینه های خود را دربیاورند.

تقریباً می توان گفت که 10 درصد از به اشتراک گذاری های مربوط به تبلیغات تلویزیونی در شبکه های اجتماعی از تبلیغات حین پخش مسابقات مهم ورزشی هستند و این آمار در مورد بازدیدهای در یوتوب که به سمت ویدیوهای مربوط به تبلیغات تلویزیونی می روند به 8 درصد می رسد. تبلیغات حین برنامه های مهم ورزشی معمولاً بیشترین نرخ بازگشت را دارند، مثلاً در نظرسنجی گرفته شده از بینندگان برنامه Super Bowl در امریکا مشخص شد که نیمی از آن ها تبلیغ مربوط به کمپانی Budweiser را به خاطر داشتند.

نکته مهم تر این است که این تبلیغات می توانند به دارایی های آنلاین تبدیل شده و در طی زمان میلیون ها بار بازدید شوند، مانند این تبلیغ معروف Star Wars توسط کمپانی خودرو سازی Volkswagen که تا به امروز بیش از 62 میلیون بار بازدید شده است.

موضوع ناراحت کننده این است که حتی در مورد تبلیغات حین مسابقات ورزشی که بالاترین نرخ بازگشت را دارند نیز بسیاری از آن ها به سرعت به فراموشی سپرده می شوند. در واقع 200 میلیون دلاری که کمپانی های مختلف به صورت  دیجیتال مارکتینگ سالانه در سراسر دنیا برای تبلیغات تلویزیونی پرداخت می کنند به سختی توجیه می شوند، چرا که تنها در امریکا از میان هر 10 نفر یک نفر از آن ها یک اکانت Netflix دارد و این آمار روز به روز در حال افزایش یافتن است.

تلویزیون به نحوی که ما آن را می شناسیم به زودی خواهد مرد و فضای بیشتری را در اختیار تجربیات اختصاصی تر و شخصی سازی شده تری که در حال عادت کردن به آن ها هستیم ایجاد خواهد کرد. بنابراین اگر برنامه ای برای اجرای بازاریابی دیجیتال آفلاین دارید، پیشنهاد می کنیم که زمان و پول خود را صرف تمرکز کردن روی یک پلتفرم بازاریابی یا کانال دیگری در آینده کنید. مانند موردی که در بخش بعد می خواهیم به آن بپردازیم.

یوتیوب چیست؟
۶ راه کسب درآمد از یوتیوب

بازاریابی موبایل
ما هنوز هم این موضوع را به خوبی متوجه نمی شویم و یا به اندازه ای که حقش است به آن اهمیت نمی دهیم. گوشی های هوشمند فوق العاده هستند!

امروزه بیش از 80 درصد کاربران اینترنت یک تلفن هوشمند دارند و در سال 2014، تعداد افرادی که از طریق تلفن های هوشمند خود به اینترنت دسترسی داشتند از افرادی که با لپتاپ یا کامپیوتر به اینترنت متصل می شدند بیشتر شد. موبایل مارکتینگ امروزه در دنیای ما وجود دارد و در سال 2016 میزان هزینه های انجام شده برای تبلیغات موبایلی بیشتر از هزینه های انجام شده برای تبلیغات دسکتاپ بود.

در سال 2020، هزینه های انجام شده برای تبلیغات موبایلی به اندازه هزینه های تبلیغات تلویزیونی خواهد بود، به این می گویند پیشرفت سریع! قبل از این که به مدل بازاریابی موبایلی که می توانید برای کاربران دارای گوشی های هوشمند خود انجام دهید صحبت کنیم، بیایید به یک سری از شیوه های آفلاین بازاریابی محصول نگاهی داشته باشیم.

دو اپلیکیشن در موبایل ها وجود دارند که به شدت دست کم گرفته می شوند در صورتی که روی هر تلفن همراهی چه هوشمند و چه غیر هوشمند قرار دارند، تماس گرفتن و SMS دادن.

تماس سرد (Cold Calling) به عمل تماس برقرار کردن با شخصی بدون هیچ تماس اولیه و سعی بر فروختن چیزی به آن ها گفته می شود. با داشتن آمار تقریبی 3 فروش در روز (بازاریابان به صورت میانگین در روز به 52 نفر زنگ می زنند که معمولاً هر 17 تماس یک بار یک خریدار پیدا می کنند)، این شیوه مقیاس پذیری شبکه های اجتماعی یا ایمیل را ندارد، اما همچنان یک راهکار معتبر برای بازاریابی محسوب می شود.

امکانی که در همه موبایل ها وجود دارد حتی به صورت آفلاین SMS است
امکانی که در همه موبایل ها وجود دارد حتی به صورت آفلاین SMS است
این تاکتیک جواب می دهد، اما مقیاس خیلی خوبی زمانی که می خواهید به مشتریان نهایی بفروشید (B2C) برای آن وجود ندارد و ایجاد تماس قبل از این که سعی بر فروش داشته باشید می تواند در نهایی کردن معامله به شما کمک کند.

چیزی که بهتر جواب می دهد بازاریابی از طریق پیام دادن است، اپلیکیشنی که در تمامی تلفن های همراه موجود در دنیا وجود دارد. چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، خوانده شدن یک SMS تقریباً حتمی است. اگرچه که قطعاً باید برای فرستادن پیام ابتدا اجازه مخاطب را داشته باشید، به عنوان مثال، به صورت یک عدد یا کلمه ای که آن ها به یک شماره مخصوص پیامک می کنند، ارائه دهندگان سرویس مختلفی هستند که بازاریابی پیامکی را در مقیاس مناسب برای شما فراهم می کنند.

در این قسمت بیایید به چند مثال از نحوه صحیح استفاده از بازاریابی پیامکی نگاهی داشته باشیم.

معامله های مخصوص، کوپن ها و تخفیف ها بهترین شیوه ها برای رستوران ها جهت بدست آوردن مشتریان جدید و تبدیل مشتریان گذری به مشتریان دائمی هستند. سرویس اجاره DVD یعنی Red Box نیز کمپین موفقیت آمیزی در این مورد داشت. آن ها به مشتریان خود اجازه دادند که کلمه DEALS را به شماره مشخصی بفرستند و یک جایزه ببرند.

مشتریان پس از انجام این کار یک تخفیف تصادفی برای اجاره بعدی خود دریافت می کردند، که از 10 سنت شروع شده و تا 1.5 دلار ادامه داشت. در طول تنها 10 روز، آن ها با بیش از 400 هزار مشتری ارتباط برقرار کرده و بیش از 1.5 میلیون پیامک دریافت کردند.

استفاده از متن های یادآوری کننده به عنوان خدمات مشتریان نیز می تواند بازاریابی موبایلی شما را بهبود بخشد، مانند کاری که Walmart انجام می دهد. آن ها به مشتریان زمانی که نسخه شان آماده تحویل است پیغام می دهند. تا به امروز آن ها بیش از 1 میلیارد پیام یادآوری کننده ارسال کرده اند.


https://www.janblaghy.ir/digital-marketing-training/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.