روش های ساخت کسب و کار اینترنتی


با سلام خدمت کاربران همیشگی نت آموز در این مقاله می خواهیم مزایای کسب و کار اینترنتی و معایب کسب و کار اینترنتی رامورد بررسی قرار دهیم.در مقاله قبلی مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی را توضیح دادیم خوب ابتدا به تعریف کسب و کار آنلاین می پردازیم.

کسب و کار آنلاین چیست ؟
کسب و کار آنلاین یا یا اینترنتی یا (iBusiness)، به نوعی از کسب و کارها گویند که فعالیت آنها بر روی اینترنت و مبتنی بر پتانسیل های اینترنت است , کسب و کار آنلاین یا کسب و کار اینترنتی می گویند.

هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی و مدیریت می شود و منجر به کسب درآمد م شود کسب و کار اینترنتی نامیده می شود.

خوب حال شاید با توجه به ماهیت کسب و کار اینترنتی این سوال مطرح شود که مزایای کسب و کار اینترنتی نسبت به سایر کسب کارهای فیزیکی چیست؟

خواند این مقاله پیشنهاد می شود : راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی
مزایای کسب و کار اینترنتی نبودن محدودیت مکانی و جغرافیایی
تمام فروشگاه های سنتی به یک مکان فیزیکی برای قراردادن تجهیزات و محصولات خود احتیاج دارند.برای مثال یک فروشگاه سنتی، به فضایی احتیاج دارد تا برای مثال، مواد غذایی خود را در آن جای دهد که این بدون شک مستلزم اِعمالَ محدودیت های مکانی است.

اما یک فروشگاه اینترنتی که بر پایه یک کسب و کار آنلاین کار می کند می تواند تمام محصولات خود را درمعرض عموم قرار دهد بدون آنکه محدود به زمان و مکان باشد همین گزینه خود یکی از بهترین مزایای کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین است که علاوه بر اینکه کاتالوگ محصولات را می توان به راحتی در معرض دید مشتری قرار داد بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین را نیز برای مدیران کسب و کار راحت می کند.

مزایای کسب و کار اینترنتی هزینه بسیار پائین راه اندازی کسب و کار اینترنتی
برای بسیاری از کسب و کار های سنتی داشتن یک مکان خوب که درمعرض عموم و در یک مکان پرتردد قرار داشته باشد یک مزیت رقابتی محسوب می شود. برای مثال یک مغازه لباس فروشی را در نظر بگیریدکه در یک کوچه محلی قرار دارد درصد موفقیت و فروش این مغازه زیاد نیست (در شرایط عادی و بدون ابزارهای بازاریابی آنلاین)چرا که در آنجا تردد چندانی وجود ندارد و افراد کمی هم از جلو مغازه عبور می کنند.

بنابراین اگر صاحب آن کسب و کار بخواهید کار خود را ارتقاء دهد باید در مکانی پر تردد تر فضای کاری خود را شکل دهد. تهیه یک ملک تجاری (چه رهن و اجاره و چه خرید در مراحل بعدی) در این حالت بسیار گران قیمت خواهد بود. همچنین هزینه فراوانی برای تجهیز این مکان نیز باید صرف شود.

در مقابل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا کسب و کارآنلاین شما می توانید با کمترین هزینه برای مثال با 5 هزار تومان دامنه سایت را تهیه کنید (ir.) و همچنین با قیمت های بسیار ناچیز هاست سایت خود را تهیه کنید چیزی در حدود 70 هزارتومن به ازای یک سال . و در نهایت از یک سایت ساز رایگان مثل وردپرس اسفتاده کنید و با کمی آموزش سایتتان را راه اندازی کنید و بعد از رساندن سایت به ترافیک مناسب برنامه ی بازاریابی آنلاین را نیز پیاده کنید تا درنهایت بتوانید از سایت کسب در آمد کنید.برای مثال سایت آمازون که هزارت جلد کتاب را بصورت اینترنتی به فروش می رساند.
https://www.janblaghy.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/
مزایای کسب و کار اینترنتی اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان
در کسب و کار آنلاین وقتی محصول خود را در محیط اینترنت می فروشید یا محصول جدیدی را طراحی می کنید می توانید در کمترین زمان براساس برنامه های بازاریابی آنلاین، مشخصات کامل محصول یا کالای خود را بطور کامل در اختیار مشتری قرار دهید و باعث رضایت و اطمینان خاطرِ او برای پرداخت پول و خرید محصول شوید. در حالی که در فروشگاه های سنتی، امکان و فرصت این مقدار اطلاع رسانی و آگاه سازی وجود ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.