آموزش لینک سازی داخلی سایت


حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ پس از مدتی متوجه شدم آمار بازدید وب سایت به طرز چشمگیری افزایش یافته و میزان نرخ پرش وب سایت بسیار کم شده است. کاربران با کلیک کردن بر روی لینک ها به محتوای قدیمی منتقل می شدند و مطلب جدیدی را مطالعه می کردند. همین امر باعث شد که مدت زمان ماندن کاربر در وب سایت افزایش یابد.

این اتفاق برای من و صاحبان وب سایت هایی که برایشان کار می کردم، بسیار خوشایند بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با ساخت لینک داخلی وضعیت سئوی وب سایت ها را بهتر کنم.

در ادامه این مقاله قصد دارم به شما توضیح دهم چگونه می توانید با ساخت لینک داخلی، وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و در نتیجه ترافیک قابل ملاحظه ای دریافت کنید.

لینک داخلی یا لینک سازی داخلی چیست؟
اگر با مفهوم لینک داخلی آشنایی ندارید باید به شما بگویم لینک داخلی، لینکی است که یکی از صفحات وب سایت تان را به صفحه ای دیگر از وب سایت تان متصل می کند.

لینک داخلی یا لینک سازی داخلی چیست؟

هر وب سایتی که بیشتر از یک صفحه دارد، صفحات خود را به این شکل به یکدیگر متصل می کند. در حقیقت، لینک سازی داخلی مفهوم بسیار ساده ای در معماری و طراحی سایت محسوب می شود.

وب سایت ها معمولاً معماری (یا طراحی) کلی دارند که ساختار سایت را به صورت منطقی نمایش می دهد. در زیر می توانید یکی از مدل های رایج ساختار وب سایت را مشاهده نمایید:

مدل ها و الگوهای لینک سازی داخلی
یکی از الگوهای رایج لینک سازی داخلی سایت

بیشتر وب سایت ها یک صفحه مرکزی دارند که منوها و دیگر صفحات سایت به صورت شاخه ای به آن صفحه متصل هستند. البته باید گفت که برخی از وب سایت ها ساختار پیچیده تری دارند.

مدلی پیچیده لینک سازی داخلی سایت
الگویی پیچیده از لینک سازی داخلی وب سایت

در گذشته، وب سایت های قدیمی برای آنکه بتوانند تکرّر لینک سازی کلمه کلیدی هدفشان را برای یک دسته بندی بیشتر کنند، محتوای وب سایت خود را مانند سیلو یا انبار دسته بندی می کردند.

سیلو بندی یا انبار کردن محتوا در لینک سازی داخلی
مدل سیلو یا انبار محتوا در لینک سازی

مدل دسته بندی سیلو، تا مدتی پیش هم ساختار محبوبی برای دسته بندی محتوای وب سایت بود. بسیاری از سئوکاران هنوز از این ساختار برای دسته بندی محتوای سایت استفاده می کنند زیرا ساختار آن کاملاً منطقی به نظر می رسد.

سیلو یا انبار محتوا در ساخت لینک داخلی سایت
الگوی سیلو یا انبار محتوا در لینک سازی داخلی سایت

البته باید گفت ساختاربندی یک وب سایت می تواند بسیار پیچیده باشد.

نمونه ای از ساختار پیچیده وب سایت

اما نگران نباشید. داشتن ساختاربندی پیچیده در سایت اصلاً ضروری نیست. در واقع، بسیاری از مقالات و مباحث موجود درباره ساختار وب سایت و لینک سازی داخلی چندان کاربردی نیستند. بیشتر مقالات موجود در این زمینه آنقدر پیچیده می شوند که هیچ راهکار مشخصی را در اختیار خواننده قرار نمی دهند.

ساخت لینک داخلی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که تصور دارید! در ادامه روش ساده ای برای ساخت لینک داخلی در وب سایت به شما معرفی می کنم. استفاده از این روش بسیار آسان است و وقت چندانی از شما نمی گیرد.

اما پیش از آنکه این روش را به شما معرفی کنم، باید بدانید ساخت لینک داخلی چه اهمیتی دارد.

https://www.janblaghy.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.