مقالات جامع آموزش سئو


از سیستم عامل اندروید تا سرویس ایمیل و ده‌ها سرویس دیگر مثل مرورگر کروم، گوگل آنالیتیکس و... همه متعلق به شرکت گوگل هستند. گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.

هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این.

البته همین داده‌ها هم ارزشمند هستند. در واقع ما نمی‌دانیم که آیا گوگل واقعاً فقط به این اندازه از داده‌ها اکتفا می‌کند یا این که تمام رفتار کاربران را از تمام سرویس‌ها زیر نظر دارد.

به قول معروف گوگل آنقدر اطلاعات از ما دارد که بهتر از مادرمان ما را می‌شناسد!

از طرف دیگر، در سال 2013 الگوریتم دیگری با نام مرغ مگس‌خوار به موتور جستجوی گوگل اضافه شد که وظیفۀ آن نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران بود. همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می‌کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد. برای مثال وقتی کاربران در صفحۀ نتایج سومین نتیجه را به اولین نتیجه ترجیح می‌دهند، یا بعد از ورود به یک صفحه فوراً آن را می‌بندند، به گوگل این پیغام را می‌دهند که این صفحه با جستجوی من مرتبط نبود یا محتوای خوبی نداشت.

پس یادتان باشد: هنگام تولید محتوا یا طراحی سایت حتماً کاربران را در نظر بگیرید و ظاهر و محتوای سایت را طوری پیاده کنید که به درد کاربران بخورد و آن‌ها را در صفحۀ شما نگه دارد.


به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟
ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
تبلیغات گوگل ادز021-41897070داخلی 2
از کجا و چطور سئو یاد بگیریم؟
در یادگیری سئو چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید به آنها توجه کنید. دانستن این نکات کمک می‌کند خودتان را با صدها مقاله، نکته و کتاب آموزش سئو گیج نکنید.

برای یادگیری سئو اول باید اصول و کلیات آن را یاد بگیرید. بخشی از این مفاهیم با دیگر تخصص‌ها مثل تولید محتوا، تجربه و رابط کاربری و طراحی وبسایت هم‌پوشانی دارند. یعنی سئو یک تخصص مستقل نیست.
اول سراغ دستورالعمل‌ها و مطالب تایید شده از طرف گوگل بروید. کارهایی که نتیجه آنها قطعی و موثر است را یاد بگیرید و بعد از تسلط روی آنها با مطالعه آموخته‌های خود را به‌روزرسانی کنید.
سئو مبتنی بر داده، آمار و تحلیل است. امکان دارد هر کاری روی بهبود سئوی وبسایت تاثیر بگذارد اما فقط در صورتی می‌توان آن را به دیگران توصیه کرد که به شکل گسترده آزمایش و تحلیل شود.
تکنیک‌ها و توصیه‌های سئو براساس موضوع کار متغیر هستند. برای مثال وبسایت‌های پزشکی و سلامت نکاتی را باید رعایت کنند که در وبسایت‌های تفریحی مهم نیست.
بیشتر منابع دست اول سئو مثل تحلیل‌های منتشر شده در اینترنت یا کتاب‌ها به زبان انگلیسی هستند؛ پس بدون مهارت خواندن زبان انگلیسی یادگیری سئو سخت می‌شود.
خب حالا سئو را از چه منابعی یاد بگیریم؟

بهترین منابع آموزش سئو
ما با تجربه‌ای که داریم پیشنهاد می‌کنیم همیشه سراغ منابع معتبر و شناخته شده بروید. منابعی که حرف‌های آنها براساس تحلیل آماری و آزمایش‌های متعدد است. اگر یک تکنیک سئو روی یک وبسایت امتحان شد و موثر بود دلیل نمی‌شود برای همه کارایی داشته باشد.

تکنیک فروش: به مشتریان خود حق انتخاب بدهیدحتما بخوانید: تکنیک فروش: به مشتریان خود حق انتخاب بدهید
اولین منابع مورد اعتماد مطالب و کانال‌های بخش جستحوی گوگل هستند. توصیه‌های پشتیبانی موتور جستجوی گوگل، کانال‌های یوتیوب مهندسان جستجو در گوگل، اکانت‌های توییتر و روابط عمومی و وبلاگ‌های رسمی گوگل همه اولین و مهم‌ترین منابع آموزش سئو هستند.

مهم‌‌ترین این منابع موارد زیر هستند:

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

مطالعه کردن قدم اول یادگیری سئو است. بعد از یادگیری باید خودتان آموخته‌ها را در عمل انجام دهید و تجربه به دست آورید.

ما هم در نوین همین مسیر را رفتیم. بعد از سال‌ها و مطالعه و تجربه توانستیم به جایگاه خوبی در گوگل برسیم و البته این تلاش همیشه ادامه دارد.

ما تجربه‌های خودمان را در چندین مقاله منتشر کرده‌ایم. مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم‌تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند.

تمام این مقالات را می‌توانید در بخش آکادمی سئو ببینید و مطالعه کنید.

آکادمی آموزش سئو

در آکادمی آموزش سئوی نوین مقالاتی جامع دربارۀ اصول سئو و ده‌ها نکته مهم نوشته‌ایم. تمام این مقالات با دقت بالایی نوشته شده و به‌‌روزرسانی می‌شوند.

با توجه به اهمیت آگاهی از الگوریتم گوگل، بخش دیگر آکادمی را به الگوریتم گوگل اختصاص داده‌ایم.

پس می‌توانید به ما اعتماد کنید و یادگیری سئو را از آکادمی آموزش سئو شروع کنید.

ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن
شما در حالی که برای سایت‌تان محتوا تولید می‌کنید و آن را سئو می‌کنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج به‌دست آمده از سئو نیاز دارید. در این‌جا لیستی از بهترین ابزارهای موجود را آورده‌ایم.



http://mylespxbd57890.suomiblog.com/-11560854
http://arthuroese09753.shotblogs.com/-10350352
http://louiskbod19753.blogzet.com/-11048700
http://devinrsrp78888.blogdigy.com/-10620427
http://zaneqguf19864.tribunablog.com/-10585454 
http://beckettrsps03544.uzblog.net/-11163208
http://andresxoco53197.blogdon.net/-13072399
http://shanedtht64208.mybjjblog.com/-11232655
http://cashgwlx85410.tblogz.com/-11124076
http://zandermywe56678.canariblogs.com/-12123789
http://emilianosxwt23444.alltdesign.com/-16752629
http://zionfgec61616.blogkoo.com/-15686855 
http://zaneopnh44444.isblog.net/-13754327
http://griffinnvbh07407.amoblog.com/-18125115
http://augustovwo65321.total-blog.com/-21502441


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.