آموزش ساخت سایت و آموزش سئو سایت چیست



دامنه: دامنه سایت ها، گستردگی فراوانی دارد و افراد می توانند، هر کدام از آنها را برای خود یا کسب و کارشان انتخاب کنند. معروف ترین دامنه های جهانی سه دامنه: Com, net ,org هستند که Com از کلمه Commerical که به معنای تجاری است، گرفته شده. Net از کلمه Network به معنی شبکه و org از کلمه organization به معنی سازمان گرفته شده است. بهتر است از هر دامنه در زمینه مخصوص به خودش استفاده شود.
امروزه با گسترش وب، دامنه های بسیاری معرفی و در دسترس قرار گرفته اند. برخی از آنها عبارتند از: Biz٬ Info٬ Pro٬ Aero٬ Coop٬ GOV٬ EDU٬ WS٬ TV٬ BZ٬ ir و ...



ساخت سایت


وب سرور: همانطور که اشاره شد وب سرور، رایانه ای است که داده های سایت، در آنجا نگهداری می شوند. از کامپیوتر های خانگی نیز می شود، به عنوان وب سرور استفاده کرد. اما کمتر کسی این کار را می کند، چراکه هزینه نگهداری بالا و ایمنی کمتری دارند. وب سرورها ابر رایانه هایی هستند که، فضای ذخیره سازی بسیار بالایی دارند و قدرت پردازش آنها تقریبا می شود گفت بی حد و مرز است. وب سروها به صورت شبانه روزی روشن هستند و مشغول پردازش! در صورت خاموشی این ابر رایانه ها همه سایت هایی که اطلاعاتشان در آنجا ذخیره است، از دسترس خارج می شوند.
طرز کار وب سرور به این صورت است که، هر بار کاربری وارد سایتی می شود و صفحه ای را درخواست می دهد. این درخواست به وب سرور انتقال میابد و در پاسخ به درخواست کاربر، اطلاعات صفحه مورد نظر بارگزاری می شود. هر چه وب سرور از نظر قدرت پردازش قویتر باشد، سرعت بارگزاری سایت بیشتر می شود.
همانطور که گفته شد، برای ساخت سایت به جز دامنه و وب سرور، نیاز به طراحی و کد نویسی است که در ادامه در این باره توضیحاتی ارائه می شود.


روش های طراحی سایت: وب سایت ها از لحاظ طراحی به دو دسته استاتیک و دینامیک تقسیم می شوند. سایت های استاتیک به گونه ای هستند، که محتوای آن توسط برنامه نویس یا طراح سایت تهیه می شود و توسط مدیر سایت قابل تغییر نیستند. وب سایت های استاتیک برای هر گونه تغییرات، نیازمند طراح سایت هستند. سایت های استاتیک از لحاظ فنی به دو روش HTML و فول فلش طراحی می شوند.
سایت های فول فلش معمولا از لحاظ بصری از سایت های HTML زیباترند، اما دو ایراد اساسی دارند. یکی پر حجم بودن سایت است، که باعث می شود دیر لود شوند! دیگری اینکه موتور های جستجو محتویات فلش را نمی توانند بخوانند، از این لحاظ این سایت ها برای کسب رتبه های بالاتر نمی توانند رقابت کنند.
سایت های دینامیک بر خلاف سایت های استاتیک در بسیاری از بخش ها قابل تغییر می باشند و مدیر سایت بدون داشتن دانش عمیق برنامه نویسی، می تواند سایت را مدیریت کند، یا اینکه تغییرات دلخواه را اعمال کند، محتوا به سایت بیافزاید یا صفحات جدید بسازد.
وب سایت های دینامیک یا پویا نیز از لحاظ فنی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. وب سایت های فلش دینامیک و وب سایت های مبتنی بر برنامه نویسی.


سیستم مدیریت محتوا: CMS که مخفف Content Management System می باشد. همان نرم افزاری است، که به کمک آن محتوای سایت مدیریت می شود. به CMS ها نرم افزار سایت ساز نیز گفته می شود. چرا که به کمک آنها چهار چوب اصلی سایت آماده می شود و به راحتی افراد قادر به مدیریت بخش های مختلف سایت هسند. وردپرس یکی از محبوب ترین و ساده ترین سیستم های مدیریت محتوا است. با کمک وردپرس در مدت زمان کوتاهی، بدون هیچ کد نویسی می توان یک سایت دینامیک طراحی کرد.


ساخت سایت

آشنایی با سه نسل مختلف وب سایت
از زمانی که وب فعالیتش را آغاز کرده تا کنون سه نسل از وب سایت را به خود دیده است. نسل اول از وب سایت ها یا وب 1، به صورت یک طرفه بوده و فقط اطلاعاتی را به نمایش می گذارد که، توسط سازنده سایت در آن قرار داده شده اند. در وب 1 بازدید کنندگان نقش تماشاچی را داشته و هیچگونه مشارکتی در آن ندارند. مثل خواندن یک مجله خبری!
نسل دوم از وب سایت ها یا وب 2، تعاملی دو طرفه داشته و بازدیدکنندگان در تولید محتوای سایت مشارکت داشته و تنها تماشاگر نبوده بلکه در تهیه محتوای سایت مشارکت دارند.
نسل سوم از وب سایت ها را وب 3 یا وب معنایی می نامند. این نوع سایت ها از دو نسل پیشین خود هوشمندتر هستند. وب سایت هایی که در دسته وب 3 قرار می گیرند، از هوش مصنوعی بهره برده و محتوا و مخاطبین خود را شناسایی کرده و با کمک آنالیز داده، محتوای خود را به صورت هوشمندانه و متناسب با نیاز هر کس برای کاربران نمایش می دهد. از آنجایی که این نوع وب سایت ها پیچیدگی فنی زیادی دارند، در حال حاضر تعداد اینگونه سایت ها محدود است.


http://gregoryghez11118.blogdigy.com/-10627053
http://alexisdebx00000.tblogz.com/-11130885
http://cesarxyvr77777.canariblogs.com/-12130504
http://israelrhie33333.isblog.net/-13761216 
http://andersonzazv93333.uzblog.net/-11169613
http://sethuwuq88888.alltdesign.com/-16759810
http://garrettzbzz85174.total-blog.com/-21509900
http://dominickdoqt73950.tribunablog.com/-10592375
http://caidenkjax73850.suomiblog.com/-11568058
http://jeffreyhljl30739.mybjjblog.com/-11239391
http://riveroicj17493.blogdon.net/-13078940 
http://keeganzilj29517.amoblog.com/-18132669
http://mylescghf45556.blogkoo.com/-15694167

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.