مراحل طراحی سایت به صورت گام به گام

هر وب سایت تجاری در نوع خود خاص و منحصر به فرد است و می توان گفت انواع مختلفی از فرآیندها وجود دارد. اما به طور کلی، فرآیند و مراحل طراحی وب سایت را می توان در یک چک لیست طراحی وب سایت قطعی تعریف کرد، در زیر می خواهیم هر یک از این مراحل را شرح دهیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید وب سایت خود را از صفر تا صد را با موفقیت طراحی کنید. و این کار بر اساس قوانین و استانداردهای بین المللی انجام خواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ لومینا، در این مقاله، برای کسانی از شما که قصد شروع طراحی وب سایت برای کسب و کار خود را دارید، اما نمی دانید در این فرآیند چه اتفاقی خواهد افتاد، یک راهنمای ساده و گام به گام برای تمامی مراحل follow این اتفاق از زمان امضای قرارداد و شروع پروژه می افتد، او آماده کرده است که با خواندن این مقاله می توانید به تمام نکات کور و کسل کننده ذهن خود پاسخ دهید:

تعریف پروژه
اولین مرحله در فرآیند کلی طراحی وب سایت، تعریف پروژه است. تعریف پروژه شامل عناوین مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. همه این عناصر در جلسات مختلف پروژه بررسی و تعریف خواهند شد:

خلاصه پروژه: مروری بر پروژه، پیشینه و تاریخچه سازمان، محیطی که کسب و کار در آن وجود دارد، تیمی که برای سازمان کار می کند و مزایای منحصر به فردی که برای مخاطبین و مشتریان خود تعریف می کنند.
اهداف: دو یا سه هدف اصلی، مشخص و قابل اندازه گیری که یک پروژه طراحی وب سایت باید به آنها برسد چیست؟ تعیین اهداف مشخص به تیم طراحی سایت این امکان را می دهد که فرآیند طراحی سایت را با دقت و بهتری انجام دهد و بر روی اقداماتی تمرکز کند که بیشترین تاثیر را در موفقیت اهداف شما دارد.
مخاطب هدف: چه کسی به کسب و کار شما کمک می کند تا به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید دست یابد؟ مخاطبان هدف شما برای وب سایت شما چه کسانی هستند؟ این وب سایت برای چه کسانی خواهد بود؟
پیام رسانی: پیام اصلی که مخاطبان هدف را به وب سایت شما جذب می کند چیست؟ پیام ها و شعارهایی که وب سایت شما را از دیگران متمایز می کند چیست؟
رقابت: رقبای شما که در حال حاضر وب سایت دارند چه کسانی هستند؟ آنها چه پیامی را به مخاطبان هدف شما منتقل می کنند؟ علاوه بر این، این بخش از فرآیند طراحی وب سایت، وب سایت، نام تجاری، پیام رسانی، فراخوان، کلمات کلیدی و سایر پارامترهای تجزیه و تحلیل رقبا را بررسی می کند.
تعریف محدوده پروژه
این بخش از فرآیند طراحی سایت یکی از سخت ترین بخش ها است. زیرا ممکن است کارفرما با هدفی در تعریف پروژه شروع کرده باشد و اکنون با ایده پردازی و گسترش اهداف پروژه، تغییرات زیادی در آن ایجاد کند که منجر به اختلال در زمان بندی و بودجه پروژه شود. در ابتدا بهتر است برای هر فاز برنامه و بودجه مرحله به مرحله تدوین شود تا این مشکلات پیش نیاید.

چنین برنامه زمانی باید نشان دهد که هر قسمت از پروژه چه زمانی تکمیل و تحویل می شود. همچنین در صورت نیاز به تغییرات و ایده های احتمالی در طول مسیر می توان زمان بندی های مختلفی را در فرآیند پروژه تعریف کرد تا کار با نظم و چارچوبی پیش برود.

وب سایت خود را طراحی کنید
پس از انجام تمامی مراحل فوق، زمان ورود به مرحله عملی فرآیند طراحی وب سایت فرا می رسد. اولین قدم طراحی نقشه سایت و نقشه سایت است. این نشان می دهد که وب سایت کارفرما چگونه باید باشد. همچنین در این مرحله کلیه مسیرها و لینک های بین صفحات وب سایت ساخته می شود که بر اساس اهداف تعیین شده طراحی خواهند شد.

همچنین در این مرحله باید چیدمان بصری و ظاهر سایت انجام شود. پس از تعیین اطلاعات و نقشه سایت مانند صفحات فرود، صفحات اصلی، لینک های بین صفحات، برگه های تماس، درباره ما و سایر اطلاعات، نوبت به انجام طراحی گرافیکی قالب کلی سایت می رسد. این مرحله از فرآیند توسعه وب سایت می تواند به طور کامل توسط پیمانکار پروژه و یا با مشورت کارفرما انجام شود.

همچنین این قسمت از چک لیست طراحی وب سایت تا حد زیادی به نوع وب سایتی که باید طراحی شود بستگی دارد. به عنوان مثال در طراحی یک وب سایت شخصی قطعا وایرفریم ها و طراحی کلی سایت در مقایسه با طراحی وب سایت فروشگاهی کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین به موضوع وب سایت توجه کنید.

مراحل طراحی و برنامه نویسی وب سایت
چک لیست گام به گام طراحی سایت را کامل کنید
اما به طور کلی این مرحله نیاز به تحقیق، طوفان فکری، ترسیم و ترسیم طرح های مختلف و بررسی زیاد دارد تا ظاهری زیبا و متناسب با کار کارفرما طراحی شود. پس از تصویب طرح کلی سایت، به مرحله بعدی می رویم!

مراحل طراحی وب سایت: توسعه وب سایت
پس از تایید یا انتخاب طراحی سایت، مرحله بعدی در چک لیست و مراحل طراحی سایت، توسعه و پیاده سازی طراحی سایت است. Vises و پارامترهای مختلف دیگر باید تولید و منتشر شود. به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد یک وب سایت وکالت است، باید اطلاعات کافی در این زمینه جمع آوری کنید و بر اساس داده های به دست آمده محتوا تولید کنید.

تولید و انتشار محتوای سایت به چند روش انجام می شود:

کارفرما تمام محتوای مورد نظر را تولید و برای انتشار در وب سایت در اختیار پیمانکار قرار می دهد
ایجاد محتوای وب سایت توسط کارفرما به پیمانکار محول می شود و تمامی مطالب سایت بر اساس نقشه های از قبل تهیه شده توسط پیمانکار تولید و منتشر می شود.
خود کارفرما قصد تولید و انتشار محتوا در وب سایت خود را دارد که طی آموزش ها و کار با پنل سایت در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت.
سئو و بهینه سازی سایت
تا کنون در این چک لیست طراحی وب سایت تمامی مراحل طراحی وب سایت انجام شده و از اینجا توسعه و دستیابی به اهداف اصلی آغاز خواهد شد! با توجه به اهدافی که تعیین کرده اید، سایت کسب و کار شما باید در نتایج گوگل حضور داشته باشد تا بتوانید محصولات خود را بفروشید یا خدمات خود را ارائه دهید.

شرکت طراحی سایت لومینا با تیم مجرب و متخصص سئو آماده است تا پس از اتمام مراحل پروژه طراحی سایت شما با توجه به بازار رقابتی گوگل و صنعت شما با شما همکاری کرده و وب سایت شما را به اهدافی که در نظر گرفته اید برساند. ، شما تحویل دادید! همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گردش کار سئو و بهینه سازی سایت می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید تا گام به گام با تمامی مراحل سئو سایت آشنا شوید:

بیشتر بدانید: چک لیست SEO 2022 را مرحله به مرحله تکمیل کنید
لومینا متخصص طراحی سایت و آماده مشاوره و راهنمایی در این زمینه!
اصلا نیازی به نگرانی نیست! اگر تا پایان این مقاله با ما همراه بوده اید، به این معنی است که تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید یک وب سایت حرفه ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید. نگران نباش! شما می توانید به صورت حضوری یا تلفنی با تیم لومینا در ارتباط باشید و در مورد پروژه طراحی وب سایت خود از مشاوره و راهنمایی رایگان بهره مند شوید! نمایندگی دیجیتال مارکتینگ لومینا واقع در کرج آماده همکاری با شما در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در کرج یا هر شهر دیگری می باشد!

با لومینا تماس بگیرید
خلاصه چک لیست طراحی وب سایت نهایی
طراحی سایت به یک زندگی تجاری مهم تبدیل شده است که مراحل آن باید توسط تیمی متخصص و حرفه ای انجام شود. زیرا اگر این کار به صورت غیرحرفه ای و غیر اصولی انجام شود، اعتبار، برند و محبوبیت شما آسیب جدی می بیند و کسب و کار شما هزینه های هنگفتی را برای جبران خسارت متحمل می شود. ما با تیم متخصص خود در این زمینه آماده هستیم تا شما عزیزان را در راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود از صفر تا صد یاری کنیم و هر آنچه از این چک لیست طراحی وب سایت مورد نیاز است را برای شما و برندتان پیاده سازی کنیم. بیایید انجام دهیم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.