5 ترفند بازاریابی مستقیم در اینستاگرام

بازاریابی مستقیم یکی از مقرون به صرفه ترین راه های افزایش فروش برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک است. در بازاریابی مستقیم به جای اینکه کسب و کار خود را تبلیغ کنیم و خودمان را معرفی کنیم، پیشنهادهای مستقیم می دهیم و از مخاطب می خواهیم محصول خاصی را خریداری کند. بنابراین در هر بازاریابی مستقیم یک فراخوان واضح برای اقدام وجود دارد.

اگرچه رسانه های اجتماعی برای بازاریابی ایجاد نشده اند، اما به دلیل علاقه و وابستگی مردم به این رسانه، بهترین ابزار برای بازاریابی مستقیم هستند. اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است. در زیر 5 ترفند وجود دارد که می توانید در اینستاگرام از آنها استفاده کنید و فروش خود را فورا افزایش دهید.



1. مدت زمان فروش ویژه را کاهش دهید!
در گذشته، یک فروش ویژه می توانست حداقل یک هفته یا 10 روز طول بکشد. در رسانه‌های خود اعلام کردیم که اگر عموم مردم از امروز تا ۱۰ روز با ما همراه باشند، می‌توانند از مزیتی مانند تخفیف یا هدیه برخوردار شوند. تمرکز مردم بر رسانه های اجتماعی بسیار کمتر شده است. اگر بدانند فرصت خرید تا 10 روز طول می کشد، احتمالاً وقتی پیام شما را ببینند و به خودشان بگویند «چند روز وقت دارم؟» بعداً می خرم، خرید نخواهند کرد. فراموش کردن و آنها از شما خرید نمی کنند.

راه حل حرفه ای این است که بگوییم به زودی فروش ویژه ای از طریق استوری یا پست برای چندین روز متوالی خواهیم داشت. مخاطب را به اندازه کافی آماده کنید. اما بیایید زمان شروع تا پایان فروش ویژه را تا حد امکان کاهش دهیم. حتی گاهی اوقات بهترین استراتژی این است که به مدت 10 روز به مردم یادآوری کنیم که به زودی یک فروش ویژه داریم و خود فروش ویژه فقط یک روز است.



2. افزایش دید
در رسانه هایی مانند اینستاگرام، استوری هرگز به فروش قابل توجهی منجر نمی شود. دلیلش خیلی روشن است. اکثر دنبال کنندگان شما این داستان را نمی بینند. البته اینستاگرام آماری از تعداد افرادی که استوری شما را دیده اند ارائه می کند. اما هیچ راهی برای دانستن اینکه واقعاً چند نفر به آن توجه کرده اند وجود ندارد. شاید مخاطب به سرعت داستان ها را یکی پس از دیگری دنبال می کرد، اما توجهی به آنچه ما ارائه می دادیم نداشت.

چگونه دید را افزایش دهیم؟ از ارسال مطالب مهم بازاریابی خود بارها و بارها نترسید. حتی می توانید همان داستان را به روش های مختلف طراحی کنید. در یکی از آنها مقدار بسیار بیشتری از تخفیف را بنویسید. در دیگری، درصد تخفیف را برجسته کنید. در داستانی دیگر، عکس محصول را بسیار بزرگتر کنید و…

بنابراین، بسیار مهم است که پیام های بازاریابی خود را بارها به مخاطبان خود نشان دهید. حتی اگر فرصت طراحی داستان های مختلف برای یک تبلیغ را ندارید، یک داستان را چندین بار در روزها و زمان های مختلف ارسال کنید! من کتابی به نام معلم مرجع نوشتم و داستان فروش ویژه او را تاکنون بیش از 100 بار در اینستاگرام منتشر کرده ام! جالب اینجاست که عده ای با بازنشر این داستان هر بار کتاب را می خرند!



3. پیام بازاریابی را تقویت کنید!
تقویت پیام بازاریابی به معنای انجام این کار در تمام مکان هایی است که می توانیم فروش ویژه خود را اعلام کنیم. مثلاً فرض کنید یک موبایل را به مدت دو روز با یک هدیه هندزفری می فروشیم. ما یک داستان در مورد این فروش ویژه ایجاد و منتشر خواهیم کرد. سپس یک پست ویدیویی ضبط می کنیم که در آن از مزایای این تلفن همراه و هدیه آن صحبت می کنیم. سپس در کپشن توضیح می دهیم که برای خرید باید به استوری بروید. ما می توانیم همان داستان را برای دو روز برجسته کنیم. همچنین در بیو می نویسیم که فروش ویژه داریم و به طور موقت لینک بیو را تغییر داده و صفحه فروش این موبایل را ارائه می دهیم. آخرین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که اگر کسی در زیر پست ویدیویی ما سؤالی بپرسد، علاوه بر یک پاسخ کوتاه در قالب یک نظر، یک پیام مستقیم برای او ارسال می‌کنیم و پاسخ بسیار دقیق‌تری به سؤال او می‌دهیم.



4. پاسخگویی به کلیه اعتراضات در دوره فروش ویژه
بهترین راه این است که یک استوری در مورد یک فروش ویژه ارسال کنید، سپس یک استوری دیگر ارسال کنید و به آنها بگویید اگر سوالی در مورد آن محصول داشتند بنویسند. برخی از افراد در مورد کیفیت محصول، مناسب بودن قیمت آن، نوع گارانتی، زمان تحویل و ... سوالاتی خواهند پرسید. سپس در داستان‌های بعدی به سوالات کلی‌تر پاسخ خواهیم داد. اگر سوال مختص شخص خاصی باشد، به صورت پیام مستقیم پاسخ خواهیم داد. ابهامات کوچک اغلب منجر به امتناع از خرید می شود. با ارائه پاسخ های شفاف و شفاف به تمامی سوالات و عدم قطعیت های موجود در ذهن مخاطب، فروش را افزایش دهید.



5. در دوره فروش ویژه به مخاطب نشان دهید که تنها نیست!
یکی از بدترین حس ها هنگام خرید این است که متوجه می شویم کلاهبرداری شده ایم و فقط ما از این صفحه اینستاگرام خرید کرده ایم. دیگران باهوش تر بودند و این اشتباه را مرتکب نشدند! فریب خوردن همیشه معلوم نیست
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.